در اولین نشست شورای استاندارد در سال جدید مطرح شد
اولین نشست شورای استاندارد به ریاست حسین کلانتری برگزار شد و مباحثی از جمله وضعیت آسانسورها، وسایل شهربازی در پارک‌ها و همچنین کیفیت محصولات غذایی مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 20 April 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اولین نشست شورای استاندارد به ریاست حسین کلانتری برگزار شد و مباحثی از جمله وضعیت آسانسورها، وسایل شهربازی در پارک‌ها و همچنین کیفیت محصولات غذایی مورد بررسی قرار گرفت.
راه اندازی آزمایشگاه تخصصی محصولات غذایی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شعار امسال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» رعایت استاندارد در تولید کالا بزرگترین خدمت به مردم استان است.
حسین کلانتری با اشاره به نقش حاکمیتی و نظارتی استاندارد گفت : در پروژه‌های عمرانی و سایر پروژه‌های استان استاندارد رعایت و بر کار پیمانکاران نظارت شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : برای مردم مهم است که کالایی دارای نشان استاندارد باشد لذا ماحصل اقدامات شورای استاندارد این است که مردم از کالاهای مصرفی اطمینان حاصل می‌کنند.
کلانتری با اشاره به اینکه در صورت نیاز آزمایشگاه تخصصی محصولات غذایی در استان راه‌ اندازی می‌شود ، افزود : شورای استاندارد این مورد را پیشنهاد دهد تا در بودجه جاری لحاظ شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چنانچه استاندارد در تجهیزاتی همچون وسایل شهر بازی و پارک ها رعایت نشود منجر به فاجعه برای افراد خواهد شد.
وی با اشاره به خطرات آسانسورها غیر استاندارد گفت : تعطیلی شهر بازی‌ ها فرصت خوبی است که برای ساماندهی و استاندارد سازی تجهیزات اقدام کنیم.
کلانتری ابراز داشت: می طلبد نظارت های لازم به صورت منظم ، دوره ای و حتی سرزده بر اصناف، بازار، ساخت و ساز ها و ... در زمینه رعایت استاندارد صورت گیرد.
تنبیه و تشویق استانداردی دیده شود
وی در خصوص زلزله سی سخت، بیان کرد : بسیاری از خانه های نوساز در این شهر به دلیل رعایت نکردن استاندارد های لازم در ساخت و ساز فرو ریختند و خسارات زیادی به صاحبان آن ها وارد شد.
کلانتری بر نظارت بیشتر بر ساخت و سازها در شهر زلزله‌ زده سی‌ سخت تاکید کرد و گفت : تنبیه و تشویق در استاندارد کالا و محصولات دیده شود ، کسانی که استانداردها را رعایت نمی‌ کنند معرفی و با آنها برخورد شود و کسانی که اصول را رعایت می‌کنند به مردم معرفی و مورد تشویق قرار گیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هم اینک نیز اداره کل استاندارد بر کیفیت مصالح برای ساخت منازل جدید برای زلزله زدگان نظارت داشته باشد تا منازل امنی برای آن ها ساخته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رعایت استاندارد موجب خوشنامی تولیدکنندگان یک کشور در عرصه جهانی می‌شود.
استاندارد گوجه و سبزی در استان
در این نشست موضوع نظارت بیشتر بر محصولات سبزی و صیفی مطرح و بیان شد : متاسفانه نظارت کافی بر محصول سبزی و صیفی از جمله گوجه فرنگی کشت شده در اراضی دشت امامزاده جعفر صورت نمی‌گیرد، اداره استاندارد  باید بر محصولات غذایی مردم نظارت کند.
الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پاسخ به عدم نظارت بر محصولات غذایی و کیفیت پایین گوجه فرنگی تولید شده، گفت : طبق اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، کهگیلویه و بویراحمد سالمترین گوجه فرنگی کشور را تولید می‌کند.
وی بیان کرد: گوجه فرنگی که در استان تولید می‌شود به لحاظ سلامت، سالم‌ترین و به لحاظ کیفت باکیفیت‌ترین محصول تولیدی در کشور هستند.
خطرات آسانسورهای غیر استاندارد
در این نشست به پایان آواربرداری و شروع ساخت و سازها اشاره شد که معاون عمرانی استاندار خواستار ورود اداره استاندار برای آزمایش مصالح ساختمانی از جمله دانه‌بندی ماسه، شن و بتون شد.
کیامرث حاجی‌زاده بیان کرد: هر چه استاندارد به موضوع ساخت و سازهای سی‌سخت بیشتر ورود کند اعتماد عمومی بیشتر جلب می‌شود.
حاجی زاده خواستار اعمال قانون در جایگاه‌های عرضه سوخت شد و گفت : با راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار نظارت بر محصولات غذایی مورد استفاده مردم به خوبی انجام می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار