زلزله در فوتبال دنیا با تشکیل سوپرلیگ اروپا: ۱۲غول ناگهان از لیگ قهرمانان خارج شدند !
کد خبر: ۹۵۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 19 April 2021

ساعتی پیش ۱۲ باشگاه بزرگ اروپا در تصمیمی مشترک، شرکت در رقابت جدید سوپرلیگ اروپا و خروج از لیگ قهرمانان را اعلام کردند.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از گزارش فوری دیشب نیویورک تایمز و پرده برداری از اجرای علنی این تصمیم بحث برانگیز، فوتبال حرفه‌ای دنیا ساعات پر التهابی را گذراند.

آث میلان، یوونتوس، اینتر میلان، رئال مادرید، بارسلوتا، اتلتیکومادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام در این لیگ حضور دارند.

تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن، بایرن مونیخ و دورتموند به این اتحادیه جدید ملحق نشدند تا ماجرا وارد فاز بحرانی شود. 

زلزله در فوتبال دنیا با تشکیل سوپرلیگ اروپا: ۱۲غول ناگهان از لیگ قهرمانان خارج شدند

لیگ جدید بزرگان فوتبال اروپا با عنوان سوپرلیگ را با این نشان بالا بشناسید. در این گزارش همه اتفاقات عجیب و سریع چند ساعت اخیر را مرور کرده ایم تا اگر هوادار فوتبال خارجی هستید، امروز را برای همیشه در ذهن‌تان داشته باشید.

پاری‌سن‌ژرمن قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا اعلام صد

در حالی که فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به مرحله نیمه نهایی رسیده و چهار تیم رئال مادرید و چلسی در کنار پاری‌سن‌ژرمن و منچستر سیتی باید دو بازی این مرحله را برگزار کنند، چند رسانه معتبر خبر از پایان این رقابت ها با اعلام قهرمانی پاریسی ها از سوی یوفا می‌دهند!

پاری‌سن‌ژرمن در کنار بایرن مونیخ تنها غول های بزرگی هستند که هنوز زیر بار تصمیم مشترک ۱۲ تیم بزرگ دیگر نرفته اند. به این ترتیب پروژه سوپرلیگ اروپا اولین ضربه را به سه تیم رئال، سیتی و چلسی زده است. این خبر هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

اسکای ایتالیا، اکنون شش تیم منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از انگلیس؛ 3 تیم یوونتوس، میلان و اینتر از ایتالیا و همچنین 3 تیم رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید برای برگزاری این رقابت ها، از اتحادیه باشگاه های اروپایی خارج شده اند و در حال حاضر برگزاری بازی های باقیمانده رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در ابهام است.

 

حذف همه ۱۲غول اروپایی از لیگ های داخلی

به نوشته تلگراف، شش تیم منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از انگلیس؛ 3 تیم یوونتوس، میلان و اینتر از ایتالیا و همچنین 3 تیم رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید از اسپانیا سوپرلیگ اروپا را برگزار خواهند کرد و به همین خاطر از تقویم رقابت های داخلی کنار گذاشته خواهند شد.

از آنجایی که مسئولان برگزاری رقابت های داخلی این کشورها مخالف برگزاری سوپرلیگ اروپا هستند، این باشگاه ها از شرکت در رقابت های داخلی کشور خود منع خواهند شد. بدین ترتیب، از فصل آینده بدون سقوط تیمی از لیگ های داخلی، شاهد صعود 3 تیم به لالیگا، 6 تیم به لیگ برتر انگلیس و 3 تیم به سری آ ایتالیا خواهیم بود.

AS؛ در همین راستا احتمال تعلیق ادامه رقابت های سری آ ایتالیا، لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا نیز وجود دارد. فدراسیون های فوتبال در این سه کشور کاملا به یوفا وفادار هستند و از دستورات یوفا پیروی می کنند. تیم های بوندسلیگا و لیگ1 فرانسه نیز به یوفا وفادار مانده اند و هنوز تیمی از این دو کشور موافقت خود با برگزاری سوپرلیگ اروپا را اعلام نکرده است. به همین دلیل رقابت های بوندسلیگا و لیگ1 فرانسه طبق برنامه دنبال خواهد شد.

طی ساعات آینده باید منتظر اخبار مهمی در رابطه با آینده لیگ های داخلی و رقابت های اروپایی بود.

 

BBC: هر دو لیگ اصلی فوتبال اروپا معلق شد

بی بی سی اسپورت نوشت: از جمع هشت تیم پایانی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، پنج تیم منچستریونایتد، آرسنال، رئال مادرید، چلسی و منچسترسیتی رسماً حضور خود در سوپرلیگ اروپا را اعلام کرده اند. این باشگاه ها قوانین یوفا را نادیده گرفته اند و عملا از اتحادیه باشگاه های اروپا خارج شده اند. به همین دلیل ادامه رقابت های جام باشگاه های اروپا و لیگ اروپا در فصل 2020/21 فعلاً به حالت تعلیق درمی آید تا یوفا در این مورد تصمیم گیری کند. انتظار می رود یوفا به زودی خبر رسمی تعلیق رقابت های اروپایی را اعلام کند.

گفتنی است اخبار متنوعی در این رابطه منتشر می شود و تا اعلام خبر رسمی یوفا باید منتظر ماند.

 

جایزه نجومی برای پیوستن به حلقه غول‌ها

به نوشته وبسایت رسمی سوپرلیگ اروپا، 12 باشگاه منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام، چلسی، آرسنال، لیورپول، یوونتوس، میلان، اینتر، رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید موافقت خود را با برگزاری این رقابت های اعلام کرده اند و به عنوان تیم های موسس سوپرلیگ اروپا در مجموع مبلغ 3.5 میلیارد یورو را دریافت خواهند کرد که این مبلغ یک کمک هزینه برای اعمال تغییراتی در زیرساخت این باشگاه ها و جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا می باشد.

در بیانیه رسمی ذکر شده که این پول فقط به جهت جبران مشکلات اقتصادی است و جدا از پولی خواهد بود که در آینده از برگزاری سوپرلیگ دریافت می کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار