از این رفتن ِ غریبانه ی معلمی خردمند و خردورز بغضم ترکیده است . معلمی خوش پوش ، خوش رو ، خوش گو که دلبرانه با سلوک ِ روش و منش ِ خاص ِ خواجگان ، برازنده ی معلمی تمام عیار در قامت و قیمت ِ معلم ِ بزرگ ِ ایل ، در قاب ِ دیدگانم تاهمیشه جا گرفت.
کد خبر: ۹۵۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 12 April 2021

پژمردگی باغ ِ پر از اقاقیای ادبیات در مرگ استادسید فتاح شفیعی سوق

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید ابوتراب دولتخواه در سوگ درگذشت فتاح شفیعی ، فرهنگی نامدار کهگیلویه نوشت : آگاهی ، آگاهانه در گوشه ای از دفتر ِ روزگار اینچنین نگاشته است : نمیدانم چه سِری است که من همه ی کسانی را که به نوعی  در زندگی ام زیاد دوست داشته ام ، یکی یکی و به تدریج از دست داده ام .

از این رفتن ِ غریبانه ی معلمی خردمند و خردورز بغضم ترکیده است .خوب و تَر و  تازه در همین حوالی خاطراتم به یاد دارم که  درسال ۷۲__۷۳ درکلاس های بنیه ی علمی شهردهدشت، با معلمی باشکوه ، با قامتی بسیار  موزون و مرتب روبه رو گشتم. معلمی خوش پوش ، خوش رو ، خوش گو که دلبرانه با سلوک ِ روش و منش ِ خاص ِ خواجگان ،  برازنده ی معلمی تمام عیار در قامت و قیمت ِ معلم ِ بزرگ ِ ایل ، در قاب ِ دیدگانم تاهمیشه جا گرفت.

 همگان عاشق ایشان و ادبیات شده بودند وازاین بابت در محافل و مجالس کنکوری آن زمانه ی خالی از تبلیغات ِ قلم چی ها ، گاج ها و تقسیم بندی رقابتمندانه ی ِ مادیگرایانه ی کتاب ها به سبز ووو فخر می فروختند که بچه ها ! خبر ِ خوش : آقای شفیعی بی هیچ ادا و منتی  معلم ِکنکورِ ادبیات ماست . بعدها قسمت شد و من  دبیر ادبیات شدم ودراوج خوش اقبالی در مدارس خاص و ِغیرانتفاعی دهدشت وچرام همکارشدیم و از پرتو آن همنشینی ها و دورهمی ها قلم ِ نحیفم ، قامت راست کرد  .اما بازمعلمم بود و من مثل گذشته با افتخار و مُهر ِ اعتبار بر آن مِهر ِ ِ معلمی شاگردش ماندم . و امروزه تا فرداهای پس از کوچش ،  شاگردش خواهم ماند و از ارتفاع ِ کتاب حجیم ِ  بزرگی اش ، بیشتر خواهم آموخت.

افسوسانه و دردمندانه  ! که ماندگار معلمی مهربان و مهرافشان  که آمدنش ، حال ِ دلها را خوب مینمود ، امروزه با رفتنش ، حال ِ دلها را عجیب بد کرده است و قلم ها همنوا با چشم ها از این فُرقت ِ تلخ خیس و گریان گشته اند . آن کلاس های دیروزین هم از آن همه  رونق و شور و حال افتاده اند و به فضای مجازی کوچ کرده اند‌.

مهربان معلمی دانا  که به معنای راستین کلمه ، چندین دهه ،  موزون ، مسجع و نگارین برای چندین نسل معلمی کرد تا به بهترین تصویر در اذهان و خاطره ها معلم ماند .

کلاست وِ کلامت ، ازسعدی گفتن و سعدی شنیدن تا حکایت  ِ سعایت ِ رقیبان و رفیقان، برایمان سراسر سعادت بود و سخاوت  .

با تدریس ِزیبای شعر ِ ( به کجا چنین شتابان ) دلهامان زودتر از قلم ها و قدم هامان به قدم ِ مبارک و قلم ِ زیبای دکترشفیعی کدکنی در دانشگاه پیوند خورد و نزدیک گشت .

اگر چه در این روزها و روزگار ، فاصله ی عاطفه ها از رعایت ِفاصله گزاری اجتماعی بیشتر کش آمده اند ،  اما  قلب ها ، قلم ها و قدم ها ،  یکدلانه به فضای مجازی جوش خورده اند تا قدرشناسانه از قدر ِ مهربان معلمی بنگارند که با رفتنش بر صدر ِ کلاس ِ دلها نشسته است و دیگر نه مرگ و نه مرض ِ نوپدید ِ کرونا با قدرت نمایی اش ، قادر و قابل نیستند ، که بر این رشته ی ضخیم ِ محبت  و علاقه چنگ بزنند و فاصله بیندازند .

به راستی چقدر برای معلم شدن و معلم ماندن حریص و مشتاق میگردیم و دلتان لک میزنم، اگر بتوانیم شفیعی وار ، فتاح ِ حقیقی ِ کلاس دلها و ذهن ها گردیم .

روحتان شاد معلم عزیز
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
Andishmand
|
France
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
کمال همنشین به همراه علاقه و استعداد وافر باید هم چنین قلمی درست بزنه
روح استاد شفیعی قرین رحمت الهی و آرزوی توفیق روز افزون ماندگاری و سرزندگی برای استاد دولتخواه
علیزاده .چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
از فرزندم بزرگی اش را شنیده بودم و امروزباز بزرگ بودن آن معلم بزرگ را در قلم زیبای نویسنده دیدم و شنیدم . روحشون شاد
مردم سوق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
روحش شاد و یادش گرامی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار