در این مطلب به انتخاب های زندگی شخصی افراد کاری نداریم بلکه به بهانه ی انتخابات پیشرو به فاکتورهای یک انتخاب ایده آل که همانا انتخاب و گزینش فرد مناسب درانتخابات شورای شهر که مربوط به حوزه زندگی عمومی و شهروندی فرد می باشد پرداخته می شود.
کد خبر: ۹۵۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 05 April 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سجادافسر ، فعال رسانه ای و فرهنگی نوشت :  همه ی انسان ها در زندگی خود با مقوله ی"انتخاب"رو به رو می شوند مقوله ای که گاهی تاثیرات و عواقب آن بر زندگی شخصی و گاهی بر زندگی عمومی و اجتماعی افراد می باشد قاعدتا تمام انسان ها مایل هستند در دو راهی انتخاب ،مناسبترین گزینه برایشان رقم زده شود.
مسلما "انتخاب ایده آل "در دو راهی های متفاوت، ملزم فاکتورهای گوناگون می باشد فاکتورهایی که متناسب با زمینه ی مورد انتخاب، در جوامع و محیط های گوناگون ،دسته بندی های مختلفی دارند.
در زندگی افراد انتخاب های شخصی زیادی وجود دارد که آدم های موفق با انتخاب های مناسب، زمینه ی آینده روشن را برای خود فراهم می کنند اما انتخاب های مناسب شخصی به تنهایی نمی توانند آسایش و رفاه مناسب یک زندگی خوب را تامین کند بلکه انتخاب هایی که افراد در راستای عموم و اجتماع انجام می دهند تاثیر بسزایی بر زندگی جمعی آنها نیزدارد.
در این مطلب به انتخاب های زندگی شخصی افراد کاری نداریم بلکه به بهانه ی انتخابات پیشرو به فاکتورهای یک انتخاب ایده آل که همانا انتخاب و گزینش فرد مناسب درانتخابات شورای شهر که مربوط به حوزه زندگی عمومی و شهروندی  فرد می باشد پرداخته می شود.
قاعدتا تمام افراد دوست دارند محیط محل زندگیشان بهترین شرایط زندگی را از لحاظ آسایش ، امنیت ، امکانات ، رفاه و زیبایی داشته باشد و همچنین همه ی مردم به خوبی می دانند وجود چنین مدینه ی فاضله ای مستلزم مسولان شهری لایق ،متخصص و دلسوز می باشد به همین دلایل اگاهی داشتن مردم از فاکتورهای مهم انتخاب در موضوع انتخابات شورای شهر که زمینه ی ،انتخاب مسولان شهری می باشد امری بسیار مهم می باشد .بنابراین در این مطلب سعی شده به طور مختصر چند فاکتور مهم  انتخاب ایده آل در انتخابات شهری پیشرو بیان شود..
1-سوابق وسمت های گذشته فرد:چناچه بخواهیم در انتخابات شورای، انتخاب ایده ال داشته باشیم ابتدایی ترین فاکتور،نگاهی به عملکرد افراد کاندیدا در گذشته می باشد اینکه با یک تحقیق ومطالعه کوچک به این موضوع پی ببریم که فرد در سمت و سوابق گذشته چگونه بوده ؟آیا فردی موفق و خوشنام بوده یا نه؟

2-مشورت پذیری کاندید مورد نظر:برای انتخاب ایدال پس از اینکه سوابق فرد مطالعه شد بر قسمت مشورت پذیری تاکید بیشتری داشته باشید زیرا اگر فردی که شما انتخاب کرده اید مشورت پذیر نباشدو خود خواه وخود محور باشد مطمنا نمی تواند انتخاب مناسبی برای پارلمان شورا باشد.
3-مسلط به کارگروهی:در سوابق افراد جستجو کنید فردی را انتخاب کنید که در سمت ها و فعالیت های گذشته تمایل و اعتقاد به کار گروهی داشته باشد چرا که ،لازمه ی شورای ایده آل مسلط بودن به قوانین کارگروهی می باشد..
4-بررسی افکار و دیدگاه های فرد:مسلما کاندیدا طرز فکر و دیدگاه های خود را در تبلیغات خواسته و نا خواسته بروز خواهند داد  واز این طریق می تواند به انتخاب خوب دست یافت.
5-تخصص ،علم و شایسته سالاری:برای اینکه بتوانیم با یک انتخاب خوب وظیفه ی شهروندی خود را به جای آوریم توجه به این چند ویژگی قابل اهمیت می باشد.
6-مردم داری:انتخاب کسی که در بین مردم وجامعه به عنوان فردی مردم دار مشهور هست می تواند زمینه یک انتخاب خوب را فراهم کند زیرا چنین فردی برای حل کردن مشکلات و گوش دادن به حرف مردم بیشتر در دسترس می باشد.
7-آشنا به محیط:برای انتخاب فرد مناسب شورای شهر مسلما انتخاب کسی که آشنایی کامل به فضا ومحیط شهر و معضلات آن دارد زمینه یک انتخاب ایده آل را فراهم می کند.
8-عملگرا و دلسوز:انتخاب فرد عملگرا و دلسوز به شهر ،مهمترین و اساسی ترین فاکتور برای دستیابی به یک انتخاب ایده آل می باشد و قاعدتا با نگاهی به سوابق افراد و مطالعه ی برنامه های انتخاباتی و مقایسه کردن آنها با ظرفیت های موجود شهر و بتبع آن پی بردن به برنامه های شعاری و خلاف واقع می تواند در راه رسیدن به این هدف مفید واقع شود
9-شناخت از طریق اطرافیان:گاهی اوقات افراد و دوست های نزدیک یا لیدر یک فرد مشخص کننده ی شخصیت فرد مورد نظر برای انتخاب می باشد پس در انتخاب کاندید مورد نظر اطرافیان او را که مسلما در آینده تاثیری زیادی بر او دارند را مورد واکاوی قرار دهید.
10-صداقت:چیزی که امروز در مسولان ما کمتر دیده می شود و دلیل اصلی آن هم اشتباه ما در انتخاب های پیشین بوده است پس لازم هست که در انتخاب خود ،فردی را انتخاب کنید که صداقت بیشتری در سوابق گذشته ی خود داشته باشد.

در پایان امیدوارم که مردم فهیم هر شهر برای "انتخاب ایده آل "وقت بگذارند وهمان طور که برای انتخاب های شخصی زندگی خود دقت و وسواس بخرج می دهند برای انتخاب هایی که جنبه ی عمومی دارند احساس مسولیت نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار