استاندار به وظایفی که دهیاران و بخشداران برای مقابله با شیوع کرونا بر عهده دارند خاطرنشان کرد: در روستاها کمیته‌ای تشکیل شود و با همه کسانی که به دستورالعمل ها توجه نمی کنند برخورد گردد.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳ 04 April 2021
تشکیل کمیته ویژه رصد مراسمات در روستاها + فیلم
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نخستین نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تعطیلات نوروز در جمع اعضا با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در طول بیش از یک سال اخیر جهت مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از همه تلاشهایی که مسئولان و مردم تاکنون داشتند قدردانی می‌کنم کار نیروی انتظامی بسیار سنگین است و تا نیروی انتظامی پای کار نباشد بسیاری از اقدامات ما موثر نخواهد بود.

رئیس ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: با همکاری و هماهنگی خوب علوم پزشکی سپاه فتح و سایر دستگاه‌ها این طرح در استان به بهترین نحو ممکن اجرا شده و اکنون یکی از استانهای برتر در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور هستیم.

استاندار کهگیلویه بویراحمد در ادامه به اقداماتی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته جلسه بسیار خوبی با فرمانداران و همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برگزار کردیم تا بتوانیم همکاری و همراهی بهتری را برای اجرای طرح شهید سلیمانی در استان داشته باشیم.

وی در ادامه اظهارات خود به برخی از دغدغه‌ها در خصوص نزدیک شدن به ایام انتخابات و همچنین ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: دغه‌غه‌های بسیار مهمی است اما باید از هم اکنون همه انرژی خود را برای برگزاری یک انتخابات پرشور با حضور همه جانبه مردم و با کمترین خطر کرونا بگذاریم.

استاندار در بخش دیگری از اظهارات خود در ستاد کرونای استان با بیان اینکه هفته‌های سختی در پیش رو داریم و تقابل بیمارستان و قبرستان را در استان خواهیم داشت اظهار کرد با وضعیتی که برخی ها ایجاد کرده و دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند باید دید چه بلایی به سرمان خواهد آمد.

رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون همه باید ورود پیدا کنند دستگاه‌های نظارتی باید کاملاً در متن میدان حضور داشته باشند و اعمال قانون کنند نیروی انتظامی هم باید با قدرت به وظایفی که بر دوش آنها گذاشته شده ورود پیدا کنند چرا که شرایط کنونی بسیار خاص است و نباید بگذاریم عروسی ها و تجمعات به عزا تبدیل شود.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه همین رعایت نکردن ها در عروسی‌ها و مراسم‌های تشییع و تدفین منجر به تشییع جنازه‌های بیشتری در آینده خواهد گردید یادآور شد: جان انسان ها برای ما خیلی مهم است هر چند که احساسات و عواطف را نیز باید در نظر گرفت اما باید شرایط را درک کنیم تا به واسطه غفلت‌ها عواقب کار ما منتهی به مرگ و قبرستان نشود و به جای یک مراسم و تجمع در آینده تشییع جنازه ها را از بابت مرگ و میرهای کرونایی داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در ستاد کرونا با انتقاد شدید از برخی تجمعات در استان تصریح کرد: بعضی از تشییع جنازه ها به شعور مردم توهین می‌کنند هر چند مردم استان ما مردم با فرهنگ و تمدنی هستند و در این خصوص هیچ گونه مبالغه‌ای هم نمی‌کنم اما باید شرایط را درک کرد که با یک تشییع جنازه چند هزار نفری ممکن است در آینده چند ده نفر از مردم استان ما جان خود را از دست بدهند.
استاندار به وظایفی که دهیاران و بخشداران برای مقابله با شیوع کرونا بر عهده دارند خاطرنشان کرد: در روستاها کمیته‌ای تشکیل شود و با همه کسانی که به دستورالعمل ها توجه نمی کنند برخورد گردد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دهیاران و بخشداران باید مراسمات و تجمع‌هایی را که در بخش ها برگزار می شود کاملاً زیر نظر داشته باشند و کسانی که بانی اینگونه مراسمات هستند و در این مراسم ها می‌خوانند و نوازندگی دارند و میدان‌داری می‌کنند را به جد مورد تعقیب قضایی قرار دهند چراکه چنین برنامه‌هایی مساوی با ابتلا و سپس بستری و در انتها مرگ و به قبرستان منتهی می‌شود.

کلانتری با بیان این که دو هفته باید مراسمات را کنترل و ساماندهی کرد، یادآور شد: به ماه مبارک رمضان و انتخابات نیز نزدیک می‌شویم برای آنها نیز برنامه داریم نماز جمعه ها باید ساماندهی شوند مثلاً در مارگون و چرام وضعیت قرمز است هر چند که آمار آنها جز شهرستان‌های دیگر داده می‌شود اما باید توجه ویژه ای داشته باشیم تا دچار مشکلات بعدی نشویم.

وی در ادامه با بیان اینکه فرمانداران در همه شهرستانها مسئول هستند و هیچگونه کوتاهی از آنها را نمی‌پذیریم خاطرنشان کرد: با هرگونه کوتاهی در در این زمینه برخورد خواهد شد و البته عملکردهای خوب را نیز مورد تشویق قرار خواهیم داد.

استاندار به نزدیکی این استان به خوزستان اشاره کرد که پیک مرگباری را در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها در پیش خواهیم داشت و پیش بینی می شود اگر روند را تغییر ندهیم خطر بسیار جدی در انتظار استان است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در ستاد کرونا از عملکرد ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه توزیع خوب میوه شب عید و مرغ قدردانی کرد و گفت: هر چند در یکی دو روز اول کمی سردرگمی وجود داشت اما همه پای کار آمدند و حتی برخی از مسئولان به صورت شبانه‌روزی در کشتارگاه‌ها بودند تا روند توزیع و نظارت بر آن در استان به خوبی و بدون کمترین مشکلی انجام شود.

استاندار در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه مدیران کل و روسای سازمان ها موظف هستند تا در خصوص فعالیت ادارات خود برنامه داشته باشند افزود: دورکاری شامل هیچ مدیری نمی شود مدیران باید بر سر کار خود حضور داشته باشند و بر کار کارمندان و زیرمجموعه نظارت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴ ماه است که پرستاران و کادر درمان درگیر این بیماری هستند آنها نیز انسان بوده و نیاز به استراحت دارند یادآور شد: اگر موج خطرناک به سمت بیمارستان ها بیاید معلوم نیست چه اتفاقی در آنجا رخ خواهد داد دانشگاه علوم پزشکی استان جوان است و بیش از ۳۰ سال ندارد زیرساختهای ما به نسبت سایر استان‌ها ضعیف تر بوده و بخش خصوصی ما امکانات درمانی کمتری تاکنون در استان فراهم کرده که اگر پیک را مهار نکنیم مشکلات بیمارستانی ما افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه بویراحمد در ادامه با خطاب قرار دادن مردم در خصوص رعایت پروتکل ها و جلوگیری از مرگ و میرها به آنها گفت: حیف نیست تا هنگامی که واکسناسیون صورت نگرفته عده‌ای جان خود را از دست بدهند در حالی که واکسیناسیون در کشور در حال انجام بوده و به حالت عمومی رسیده  و در صورتی که رعایت نکنیم تنها به خاطر ۵ تا ۶ ماه سهل‌انگاری حسرت خواهیم خورد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار