فرماندار بوشهر؛
تابناک- فرماندار بوشهر گفت: طبق اعلام ستاد انتخابات کشور داوطلبان شرکت در رقابت انتخابات شورای شهر به چهار روش می‌توانند نام نویسی را انجام دهند.
کد خبر: ۹۴۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸ 03 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عباس جمشیدی در نشست هم اندیشی انتخابات شهرستان بوشهر با اعضای هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهارداشت: به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه های انتخابات در شهرستان  جلسه هم اندیشی  در محل فرمانداری بوشهر برگزار شد.

وی در نشست با هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند باید اولویت اصلی مجریان و ناظرین انتخابات باشد.

فرماندار بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت اصل بی طرفی بیان کرد: صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس ضروری است.

جمشیدی تصریح کرد : تصمیم گیری ها باید به نحوی باشد که منجر به حضور حداکثری ومشروعیت بخشی به نظام اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه عملکردها باید منجر به پیشگیری از هرگونه آسیب و بردن فضا به سمت وسوی رقابتی شدن باشد، خاطرنشان کرد :هر چه جذب حداکثری در انتخابات داشته باشیم به همان میزان منافع ملی تقویت خواهد شد.

وی گفت: هماهنگی وهمکاری هیئت های اجرایی ، نظارت و بازرسی در اجرای انتخاباتی زمینه قانونمندی وشفافیت فراهم می‌شود.

وی در خصوص اطلاعيه شماره (۶) ستاد انتخابات كشور، عنوان کرد:
ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمين دوره ­ی شوراهاي اسلامي شهر از روز چهارشنبه مورخ ۲۰-۱۲-۱۳۹۹ آغاز و تا پايان وقت اداري روز سه شنبه مورخ ۲۶-۱۲-۱۳۹۹ (جمعا به مدت ۷ روز) ادامه خواهد يافت.

وی با بیان اینکه داوطلبان گرامي مي ­توانند به چهار روش زیر اقدام کنند، بیان کرد: ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام، ثبت نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام، ثبت نام از طریق دفاتر پيشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام، ثبت ­نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) روش‌های برنامه ریزی شده است.

جمشیدی در خصوص مدارك مورد نياز جهت ثبت نام، خاطرنشان کرد: ارائه اصل گواهي عدم سوءپيشينه كه از تاريخ صدور آن بيش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عكس دار و تصوير كليه صفحات آن، اصل كارت ملي و تصوير آن، اصل كارت پايان خدمت نظام وظيفه يا كارت معافيت دائم يا مدركي دال بر مشخص بودن وضعيت خدمت وظيفه عمومي و تصوير آن براي مردان، یک (۱) قطعه عکس ۴ × ۳ جديد؛، ارائه اصل و یک نسخه تصوير مدرک تحصیلی معتبر فوق ديپلم يا معادل آن براي داوطلبان شوراي شهرهاي تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت، اصل و تصوير گواهي پذيرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصوير مدرك معتبر ايثارگري (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداري از امتياز يك مقطع تحصيلي بالاتر مدارک مورد نیاز ثبت نام اعلام شده است.

وی در خصوص تبصره عنوان شده در خصوص مدرک تحصیلی، افزود: كساني كه سابقه ­ی یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه ­ی انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار