صمیمی : مجموع اشتغال ایجاد شده برای این 33 پروژه جهش تولید 12 هزار نفر اعلام شده که درصد پیشرفت این پروژه ها از حداقل 14 تا حداکثر 100 درصد است .
کد خبر: ۹۴۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱ 02 March 2021

عصر امروز نماینده ویژه دولت به همراه معاون امور اقتصادی استاندار ، مدیر شهرک های صنعتی و مدیر کل صمت برای بررسی پروژه های جهش تولید در کهگیلویه و بویراحمد از برخی پروژه های هدف در استان بازدید کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون اقتصادی استاندار در حاشیه این بازدید گفت : نماینده ویژه حوزه اقتصادی در پروژه های جهش تولید ریاست جمهوری برای بررسی پروژه های جهش تولید ، وارد استان و از برخی پروژه ها بازدید کرد.
حشمت الله صمیمی دوست افزود : سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم نامه هایی با استانداری های سراسر کشور جهت تسریع در پروژه های جهش تولید انعقاد کرد که کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نخستین استان ها با تلاش های استاندار این تفاهم نامه را امضا کرده است .
صمیمی ادامه داد : طبق تفاهم صورت گرفته ، استان 33 پروژه جهش تولید را معرفی کرده است که از این تعداد 6 پروژه در حوزه صنعت و معدن ، 7 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی ، 9 پروژه در حوزه گردشگری ، 3 مورد زیر ساخت های گردشگری ، 5 مورد زیرساخت های شهرک های کشاورزی و حوزه های آب منطقه ای ، نیروگاهی و بسیج هم هر کدام 1 پروژه ، است .
وی گفت : منابع اختصاص داده شده برای این پروژه ها در دو بخش اعتبارات و تسهیلات بوده است که در بخش اعتبارات اختصاص داده شده 700 میلیارد تومان برای پروژه های توسعه ی زیرساخت ها و مبلغ 10 هزار میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی برای دیگر پروژه ها تخصیص داده شده است .
معاون امور اقتصادی استاندار افزود : برخی از این پروژه ها طی چند فاز به بهره برداری می رسد .
صمیمی گفت : مجموع اشتغال ایجاد شده برای این 33 پروژه 12 هزار نفر اعلام شده که درصد پیشرفت این پروژه ها از حداقل 14 تا حداکثر 100 درصد است .
ةَ
در بازدید صورت گرفته ، یکی از پروژه ها توجه نماینده ویژه دولت در طرح های جهش تولید استان را به خود جلب کرد!
این طرح که چیزی شبیه به مزارع کشت و صنعت در حوزه گیاهان دارویی است ، برای کاشت و فراوری گیاهان دارویی اجرایی می شود .
نکته جالب در خصوص این طرح ، سرعت اجرای پروژه بوده است به گونه ای که استارت کار عملیات اجرایی 28 خرداد سال جاری زده شده و در حال حاضر فاز 1 آن در شرف بهره برداری است و در نهایت این پروژه 300 شغل به صورت مستقیم و 800 شغل هم به صورت غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد
پروژه ای که به گفته سرمایه گذار آن تاکنون 30 میلیارد تومان هزینه دربر داشته است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار