دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سیسخت
رضایی : در اکثر مناطق جهان ابتدا زیرساخت‌های اقتصادی را پایه گذاری می کنند و در ادامه دیگر زیرساخت‌ها را ایجاد می کنند اما در کشور ما شهرسازی صورت می‌گیرد و پس از آن دنبال حل مشکلات اشتغال و تولید می رویم.
کد خبر: ۹۴۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 26 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به منظور بازدید از مناطق زلزله شب گذشته را در جمع مردم سیسخت گذراند (اینجا) ، امروز هم ضمن بازدید از این مناطق همچنین با نیروهای مسلح و گروه‌های جهادی که برای امدادرسانی به شهر زلزله زده سی‌سخت سفر کرده‌اند، جلسه‌ای برگزار کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه جداگانه با اعضای ستاد توانمندسازی محرومین کشور، بر روند اجرای پروژه‌های امدادرسانی آنها نظارت کرد.

محسن رضایی همچنین در نشست با ستاد مدیریت بحران در شهر زلزله زده سی سخت با اشاره به فرهنگ غنی این شهر اظهار داشت: در وقوع زلزله مدیریت بحران باید به نحوی صورت بگیرد که مردم در امور زندگی با سختی روبرو نشوند.

وی افزود: ابتدا باید اسکان موقت مردم زلزله زده در اولویت باشد و کار به صورتی انجام شود که مردم به زندگی مجدد در این شهر امیدوار باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مبلغ تسهیلات اعطایی به منازل آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا گفت: تسهیلات اعطایی جوابگوی ساخت خانه در این شرایط اقتصادی نیست و این تسهیلات باید شکلی باشد که شاهد مهاجرت مردم سی سخت به شهرهای دیگر نباشیم.

محسن رضایی با اشاره به ضرورت ایجاد طرح‌های اقتصادی در این منطقه افزود: باید سعی شود طرح‌های اقتصادی جامع در سی سخت طراحی و ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اقتصادی باید متناسب با ظرفیت‌های این منطقه ایجاد شود تا شاهد آسیب به محیط زیست و طبیعت بکر این منطقه نباشیم.

رضایی بیان کرد: با احداث کارخانه و احداث صنایع تبدیلی نظیر کارخانه در زمینه داروهای گیاهی می‌توان سالیانه میلیاردها تومان عاید این مردم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه متاسفانه مصلحت گرایی و تکیه بر درآمد نفتی باعث ضعف در امور اقتصادی شده است گفت: در اکثر مناطق جهان ابتدا زیرساخت‌های اقتصادی را پایه گذاری می کنند و در ادامه دیگر زیرساخت‌ها را ایجاد میکنند اما در کشور ما شهرسازی صورت می‌گیرد و پس از آن دنبال حل مشکلات اشتغال و تولید می رویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار