رئیس دادگستری در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
نگین تاجی : دستگاه قضایی پس از کار کارشناسی اگر به این نتیجه رسید که تخلفی در ساخت و سازها ، سوء مدیریت ، کم کاری و تعللی صورت گرفته باشد ، هم سازمان بازرسی و هم دستگاه قضایی ورود خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳ 25 February 2021

پس از زلزله سیسخت و با اولویت داشتن اقدامات امدادی و حمایتی اما یکی از نکات بسیار مهم مربوط به عدم استحکام ساختمان هایی است که در این زلزله آسیب جدی دیدند . ساختمان هایی که برخی نوساز و حتی برخی بسیار مجلل و دارای ظاهری زیبا یا به اصطلح لوکس هستند!
به عنوان مثال ماجرای خسارات سنگین به یکی از مراکز جهانگردی بسیار زیبا و مجلل در شهر سیسخت که اتفاقا سازمان نظام مهندسی هم اعلام کرده بود این مکان تاییدیه سازمان را ندارد ! از جمله موارد مهم پس از تعیین تکلیف امدارسانی و خدمات دهی به مردم است که بسیار حائز اهمیت است و انتظار می رود مسئولان مرتبط با اینگونه تخلفات برخورد قاطع داشته باشند ، چیزی که زئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ، به صراحت اعلام می کند در برخورد با تخلفات و سوء مدیریت ها تعلل نخواهد کرد .
دکتر حسن نگین تاجی در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خصوص عملکرد دستگاه قضایی پس از زلزله سیسخت اظهار داشت : حادثه زلزله سیسخت برای همه بسیار سخت بود .
رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود : دستگاه قضایی، دادستان مرکز استان و دادستان شهرستان دنا از همان ابتدا ورود بسیار خوبی را به موضوع داشتند.
نگین تاجی گفت : دادستان های مرکز استان و شهرستان تا پاسی از شب هم در خصوص رصد مسائل امنیتی و هم در در بحث نظارت و هم توزیع اقلام حضور خوبی داشتند که در این مورد واقعا کارهای جهادی صورت گرفت .
وی ادامه داد : استاندار ، نهادهای مردمی ، نیروهای بسیج ، سپاه و همه در محل حاضر بودند و دادگستری هم در کنار آن ها حضور داشت .
رئیس دادگستری استان در پاسخ به این سوال که " دستگاه قضایی در خصوص تخلفات احتمالی در بحث نظارت فنی بر ساختمان ها چه اقدامی را در دستور کار دارد؟" گفت : آنچه که ما از نزدیک مشاهده کردیم ، برخی از ساختمان ها از استحکام لازم برخوردار نبودند و اگر شدت زلزله کمی بیشتر بود ، تخریب بیشتر و حتی ممکن بود تلفات جانی داشته باشیم .
نگین تاجی در پایان گفت : دستگاه قضایی پس از کار کارشناسی اگر به این نتیجه رسید که تخلفی در ساخت و سازها ، سوء مدیریت ، کم کاری و تعللی صورت گرفته باشد ، هم سازمان بازرسی و هم دستگاه قضایی ورود خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار