رئیس ستاد فرمان اجرایی امام (ره) در بازدید از شهر سیسخت گفت : تصمیمات خوبی برای کمک به ساخت و تعمیر خانه های خسارت دیده از زلزله و همچنین حوزه اشتغال گرفته شده است.
کد خبر: ۹۴۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 23 February 2021


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دنا و بازدید از منزل مسکونی تخریب شده خانواده دو معلولی در شهر سی سخت بر اثر زلزله دستور داد تا امشب جهت اسکان این خانواده یک باب کانکس در اختیار آنها قرار بگیرد.
دکتر مخبر تاکید کرد : هرچه سریعتر منزل مسکونی این دو معلولی ساخته شود.
وی در ادامه بر ساخت سریع منازل مسکونی تخریب شده معلولان تاکید کرد .

مخبر در خصوص تصمیمات مهم اتخاذ شده در این سفر گفت : تهیه کانکس برای زلزله زدگان در دستور کار قرار گرفته که ۱۰۰ باب کانکس به همراه ۱۰۰ سرویس بهداشتی مجزا با ارزش 2 میلیارد و 250 میلیون تومان در حال حاضر آماده و به زلزله زدگان شهر سی سخت اهدا می‌شود.
دکتر مخبر دزفولی گفت: اولویت اول بازسازی خانه ها ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند، ستاد اجرایی در کنار بنیاد مسکن به ساخت خانه ها کمک میکند.
وی افزود: برای ساخت خانه های که بصورت ۱۰۰ درصد تخریب شده اند ستاد اجرایی ۱۰ میلیون تومان کمک می کند ضمن اینکه اعتباری هم در اختیار بنیاد مسکن و گروه های جهادی برای واحدهایی که نیازمند تعمیر هستند قرار دادیم.

مخبر دزفولی افزود: ستاد اجرایی صد در صد منازل مسکونی تخریب شده معلولان را می سازد. همچنین برای مدارس کمک هایی در نظر گرفته شده است.

وی به موضوع اشتغال هم اشاره کرد و گفت : سه برنامه برای اشتغال در نظر گرفته شده است . " اول کمک به طرح های خرد خاطرنشان کرد: ۱۰۰۰ طرح با 130 میلیارد تومان اعتبار با ظرفیت ۳ هزار شغل در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است که این برنامه باید در مدت 3 سال تمام شود .

وی کارخانه قند یاسوج را مورد دوم مربوط به اشتغال عنوان کرد و افزود : یک تیم کارشناسی در حال رایزنی با مالک دولتی ان یعنی بانک تجارت است که اگر به توافق برسیم ، کارخانه قند یاسوج ، توسط ستاد اجرایی فرمان امام راه اندازی می‌شود.

رئیس ستاد فرمان اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد :کارخانه آب معدنی تعاونی شهر سی سخت با سهامداری حدود 5 هزار نفر در حالت نیمه تعطیل قرار دارد که دستور داده شده بررسی و فعال شود.

مخبر در خصوص از بین رفتن وسایل زندگی مردم هم وعده داد در صورت تایید استانداری لیستی تهیه شود که ستاد اجرایی این وسایل را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

وی در بازدید از بیمارستان صحرایی قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در شهر زلزله زده سیسخت گفت : داروهای مورد نیاز بیماران خاص در این شهرستان به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

مخبر در پایان گفت : به مهاجرین افغانی ساکن در سیسخت همانند مردم ایران و شهر سیسخت کمک خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار