گزارش نشست خبری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: از محل زکات جمع‌آوری‌شده امسال در کشور 8205 مورد خدمات عمرانی ازجمله احداث مسکن و مرمت و بازسازی برای محرومان ارائه‌شده است.
کد خبر: ۹۴۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 23 February 2021



به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجه الاسلام و المسلمین محمدطاها مهری، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 11 نهاد، سازمان و وزارت خانه جزء شورای عالی زکات هستند که کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه این شورا وظیفه جمع‌آوری و موارد مصرف زکات را عهده‌دار است.
وی بابیان اینکه در سال جاری 1200 میلیارد تومان زکات در شورای عالی زکات کشور جمع‌آوری‌شده است گفت: 70 درصد این مبلغ برای حمایت از محرومان و نیازمندان و 30 درصد دیگر برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
حجه الاسلام مهری در خصوص هزینه کرد زکات گفت: از محل زکات جمع‌آوری‌شده در کشور 8205 مورد خدمات عمرانی ازجمله 2911 مورد مسکن احداثی و 5294 مورد مسکن مرمتی و بازسازی برای نیازمندان انجام‌شده است.
وی از دیگر موارد مصرف زکات در سال جاری را 8135 مورد جهیزیه عنوان کرد و گفت: 281 هزار و 307 مورد درمانی، 38 هزار و 389 مورد کمک‌هزینه تحصیلی و83 مورد آزادی زندانی از دیگر موارد مصرف زکات امسال در کشور بوده است.
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: سهم کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌آوری زکات در سال جاری 17 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 180درصد رشد داشته است.
حجه الاسلام والمسلمین مهری افزود: سهم مردم کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ ماهه سال ۱۷ میلیارد تومان است که به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده‌اند .
وی تصریح کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری انجام شود، رسانه‌ها باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند چراکه  احیا و ترویج زکات همواره مورد تأکید رهبر است و باید با تبیین، ترویج، اعتماد و شفاف‌سازی فرهنگ زکات را در کشور نهادینه کنیم.
 حجه الاسلام والمسلمین مهری در بخش دیگری از سخنان خود به زلزله سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و بیان کرد: در بحث کمیته امداد با توجه به اینکه جامعه هدف ما اقشار آسیب‌پذیر هستند، تلاش این است که در مرحله اول مشکلات ضروری و اساسی نیازمندان از قبیل کمک‌معیشت و بحث اسکان موقت در دستور کار قرار گیرد و نیازمندی مددجویان در کوتاه‌ترین زمان رفع شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 900 خانوار مددجو در سی سخت داریم، گفت: تعدادی از مددجویان واقعاً منازلشان آسیب جدی دیده که حتماً باید تخریب و احداث شوند و بخشی به کمک‌های فوری نیاز دارند.
حجه الاسلام والمسلمین مهری تصریح کرد: منازلی که به احداث مجدد نیاز دارند شناسایی‌شده و همچنین بسته‌های معیشتی به نیازمندان تحویل داده‌شده است و به بخشی نیز کمک‌های بلاعوض تخصیص داده‌شده که حتماً به آن‌ها پرداخت می‌شود .
وی تأکید کرد: تعدادی از مددجویان آسیب‌دیده از زلزله شهر سی سخت تا زمانی که اسکان کامل پیدا کنند، اجاره اسکان موقت آن‌ها چه در شهر سی سخت و چه در یاسوج را کمیته امداد بر عهده می‌گیرد.
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور ضمن ابراز همدردی با حادثه دیگان زلزله سی سخت گفت: امیدواریم هرچه زودتر مشکلات مردم حل شود و به زندگی عادی برگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار