ستاد بازسازی مناطق زلزله شهرستان دنا در مرکز این شهرستان افتتاح و در اولین اقدام تشکیل پرونده و واریز مبلغ تعیین شده به عنوان هزینه اسکان موقت به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 23 February 2021

مشکل اساسی در این روزهای مناطق زلزله زده شهرستان دنا به ویژه شهر سیسخت ، وضعیت سرپناه دائمی است چرا که توزیع چادر نمی تواند برطرف کننده نگرانی مردم از وضعیت محل سکونت و خانه های آن ها باشد . نکته بسیار مهم شروع عملیات بازسازی شهر است نکته ای که با توجه به تصویب اعتبار آن در دولت ، اکنون نیازمند شروع عملیات اجرایی است که خوشبختانه روز گذشته این مهم انجام و بنیاد مسکن به عنوان متولی عملیات ، تشکیل پرونده و شروع کار را اقدام کرد .
بنابراین گزارش ، ستاد بازسازی مناطق زلزله شهرستان دنا در مرکز این شهرستان افتتاح و در اولین اقدام تشکیل پرونده و واریز مبلغ تعیین شده به عنوان هزینه اسکان موقت به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، پس از بازدید میدانی از مناطق خسارت دیده از زلزله سیسخت از ستاد بازسازی این مناطق که امروز افتتاح شده بود سرکشی و از نزدیک چگونگی فعالیت این ستاد را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این بازدید مدیر کل بنیاد مسکن گفت : همه کسانی که خانه های آن ها نیاز به بازسازی دارند با دریافت پیامک و تشکیل پرونده می توانند به ستاد مراجعه که پس از مراجعه ، به صورت فوری هزینه اسکان موقت به حساب آن ها واریز می شود.
استاندار کهگیلویه  وبویراحمد در پایان این بازدید با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص تامین اعتبار بازسازی شهر سیسخت گفت : در راستای این مصوبه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده افتتاح شد.
حسن کلانتری افزود : با افتتاح این ستاد اکنون به صورت پیامکی از خسارت دیدگان دعوت می شود که پس از تشکیل پرونده مبلغ اختصاص داده شده برای اسکان موقت به حسابآن ها واریز می شود.
کلانتری ادامه داد : بنابر دستور رئیس جمهور منازل تعمیری تا فروردین ماه و منازل احداثی حداکثر تا تیرماه باید به پایان برسد .
وی در پایان گفت : با توجه به شیوع کرونا و در جهت جلوگیری از تجمع به جای یک مرکز 4 مرکز ستاد بازسازی راه اندازی کرده ایم که این مراکز به صورت 24 ساعته فعالیت خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار