کد خبر: ۹۴۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ 23 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، جلسه مدیریت استرس پس از سانحه با محوریت مداخلات روانشناختی با حضور معاون پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا برگزار گردید.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا در این جلسه گفت: شرایط امروز شهر سیسخت شرایط مناسبی نیست ، در اثر وقوع زلزله اخیر اکثر خانه ها آسیب دیده اند و خرابی زیادی به بار آمده است.
ریاضی عنوان کرد: یک مدرسه شبانه روزی در شهر سیسخت و ۸ مدرسه دیگر ما به صورت صد درصد تخریب گردیده و درحدود ۱۲مدرسه تامرز 20 درصد خسارت دیده اند .
وی از تلاش شبانه روزی همکاران خود در زمان وقوع سخن گفت و یاد آوری نمود : آموزش و پرورش در این شرایط بیشترین خدمات را ارائه میدهد و تمامی مدارسی که آسیب ندیده اند را در اختیار ستاد بحران به جهت اسکان مردم قرار داده ایم .
ایشان مطرح نمود: از منازل 136همکار فرهنگی به صورت میدانی بازدید کردیم .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این جلسه گفت: شهروندان سی سخت فرزندان فهیم این مرز بوم هستند و‌شهر سی سخت نگین جنوب و استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که در تمامی عرصه ها سنگ تمام گذاشته اند خصوصاً در حادثه سقوط هواپیما این مردم با جان و دل پای مار آمدند و حقیقتا همه مردمان ایران زمین شاهد مجاهدت‌ها و خدمات رسانی این مردم عزیز در آن حادثه ناگوار بودند.
کورش دلشاد بیان کرد: بحث آموزش در بحران حائز اهمیت بوده که میتواند باعت تسکین دردها و آلام مردم گردد . لذا در این خصوص تیم مشاوران مطرح آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد که صاحب نام هستند و در سطح کشورحرف دارن برای گفتن، در این جلسه شرکت نمودند تا با راهکارهای مشاوره‌ای خود و با برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت استرس پس از بحران که خیلی مهم می‌باشد ، بتوانند کمک بسیار خوبی به مردم این شهرستان خصوصاً خانواده‌ها فرهنگی و دانش آموزان آنان باشد.
وی در ادامه با اشاره به همدرد بودن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با مردم زلزله‌زده شهرستان دنا خصوصاً شهر سی سخت تصریح کرد: در ابتدای وقوع حادثه با تلاش همکاران اداری خود جلسه ای تحت عنوان کمک رسانی به مردمان شهر سیسخت تشکیل گردید و در آن جلسه شماره حسابی به جهت کمک های نقدی مشخص گردید و به همه فرهنگیان شهرستان بویراحمد اطلاع رسانی لازم صورت گرفت که مبالغ نقدی خود را به این شماره حساب واریز نمایند و همچنین خوابگاه کمایی مقدم و مدرسه الزهرا شهر یاسوج به جهت پخت غذای گرم مشخص گردید که خوشبختانه با تلاش همکاران فرهنگی در شهرستان بویراحمد روزانه غذای گرم بدست مردم حادثه دیده می‌رسانند.
معاون پرورشی و فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: برای تجدید روحیه و آلام دادن به درد های مردم همراه با تیم مداخله در بحران خدمت رسیدیم .
ملک حسینی ابراز داشت: کار ما از امروز شروع شده است و در خصوص مسائل اقتصادی و باز سازی منازل زلزله زدگان مسئولین زی ربط و متولیان کار خود را انجام میدهند ولی مهمتر از آن در این شرایط بحرانی تجدید قوا و ایجاد روحیه و کم کردن استرس مردم کار مهمی می‌باشد که تیم مشاوران قوی که در سطح استان داریم می‌توانند نقش آفرینی نمایند لذا این کارگاه آموزشی به همین جهت برگزار میگردد .
وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام سفارش به نیکو کاری و احسان نموده است ، بیان داشت: روحیه دوستی و انفاق میان انسانها یکی از آثار و برکات تبلیغات نیکوکاری می‌باشد. خداوند به افرادی که دارای روحیه ایثار و احسان می‌باشند آبرو می‌دهد خوشبختانه مردمان دیار ما در اتفاقات گذشته شهرستان دنا و زلزله اخیر نشان دادند که دارای روحیه ایثار و گذشت هستند ،
ملک حسینی در پایان ابراز داشت: خوشبختانه با پیگیری های که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم، اعتبار خوبی را در خصوص مدیریت بحران استرس در مداخلات روانشناختی جهت کمک به دانش آموزان آموزش و پرورش سی سخت دریافت نموده این.
در پایان اعضای جلسه بازدید میدانی از تعدادی از منازل مسکونی فرهنگیان و مدارسی که در اثر زلزله تخریب شده بودندداشتند و با خانواده‌ای حادثه دیده ابراز همدردی نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار