استاندار کهگیلویه و بویراحمد که این روزها در شهر زلزله زده سیسخت حضور دارد ، آخرین اقدامات صورت گرفته در این شهر را تشریح کرد .
کد خبر: ۹۴۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۸ 22 February 2021
کلانتری
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که این روزها در شهر زلزله زده سیسخت حضور دارد به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در این شهر پرداخت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در جمع جهادگران بسیجی و اعضای ستاد مردمی کمک به زلزله زدگان، اظهار داشت: داشتن این روحیه هیئتی برای کمک به مردم در این بحران اساس کار است.
اسکان موقت همچنان در دستور کار است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: براساس قاعده بین المللی در بحران ابتدا امداد و نجات را در نظر می گیریم و اولویت نجات جان انسان ها است.
وی بخش دوم خدمات رسانی را خدمات اضطراری و تامین آب،برق و گاز مردم مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ۴۲ سال روی این اشل اقدام می کند و سازمان های مردمی تکمیل کننده خدمات دولت هستند.
نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: بخش اولیه توزیع محموله های چادر و پتو و کار هلال احمر تمام شده است و مابقی کار نیروی های امدادی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه با کمک نیروهای ستاد مردمی آشپزخانه های مختلفی راه اندازی شده است، بیان کرد: بحث اسکان موقت همچنان در دستور کار قرار دارد.
تقسیم شهر به ۹ محله برای ارزیابی
کلانتری با تاکید بر اینکه در ۲ بخش مدل مردمی را در امداد رسانی پیاده کردیم، گفت: شهر را به ۹ محله تقسیم کرده و ۹ تیم متشکل از نیروهای سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، هلال احمر و یک نفر معتمد مردمی (ستاد مردمی) کار توزیع چادر و سایر خدمات را در بین مردم زلزله زده انجام می دهند.
وی تاکید کرد: این ۹ تیم دارای ۹ خودرو بوده که هر کدام در یک محله حضور می یابد و خانه به خانه محموله ها را توزیع می کنند.
کلانتری با بیان اینکه ما از همان ابتدا با نگاه مردمی پیش رفتیم، ابراز کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ تخته چادر در سطح شهر پخش و توزیع شده است و در حال حاضر لکه گیری انجام می شود.
وی هدف از توزیع چادر و سایر اقلام در گشت محله به محله را حفظ حرمت مردم و جلوگیری از تجمع آنها باتوجه به شیوع کرونا برشمرد و افزود : اسکان اضطراری امشب (3 اسفند) به پایان می رسد.
نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: اردوگاه اسکان اضطراری برای مردم زلزله زده با همه امکانات راه اندازی شد اما مردم استقبال نکردند.
۲ شیوه برای اسکان موقت
کلانتری با اشاره به پیش بینی دولت به ۲ شیوه برای اسکان موقت، اظهار داشت: هزینه اسکان موقت به مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مردم زلزله زده پرداخت می شود و یا اینکه به این افراد کانکس تحویل داده می شود.
وی افزود: کسانی که کانکس تحویل می گیرند این هزینه به آنها پرداخت نمی شود.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ساخت و ساز باید طبق چارچوب انجام شود، عنوان کرد: ارزیابی ها تا فردا صبح (4 اسفند) به صورت ۱۰۰ درصدی تمام خواهد شد.
وی در خصوص تسهیلات، عنوان کرد: این تسهیلات در دو بخش شهری و روستایی پرداخت می شود و در حوزه شهری مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله محقق می شود.
ساماندهی در ۶ ماه آینده
کلانتری با اشاره به کمک نهادهای مختلف از جمله بنیادعلوی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، گفت: کمک های مردمی نیز به استان انجام شده است.
وی در پاسخ به خواسته نیروهای مردمی برای مشارکت آنها در خصوص آغاز به کار ساخت و سازها، بیان کرد: بنیاد مسکن می تواند با سازمان بسیج تفاهم نامه منعقد کنند که در این خصوص باید کشور تصمیم گیری شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد که با توکل بر خدا تمام تلاش خود را به کار می گیریم که در ظرف ۶ ماه آینده زندگی مردم ساماندهی شود.
کلانتری با تاکید بر اینکه تمام سازمان ها و نهادها از جمله سپاه، بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی، کادر درمان، نیروهای مردمی و...پای کار هستند، عنوان کرد: جمالی معاون سیاسی استانداری به عنوان مدیر واحد تمامی این سازمان ها در شهرستان دنا مستقر است و هماهنگی ها بیشتر می شود.
گفتنی است هم اکنون ۱۲ گروه ۳۰ نفره از استان و استان های تهران، اصفهان، کرمان و... برای امدادرسانی، انجام خدمات پزشکی، آواربرداری و...در مناطق مختلف شهرستان دنا مستقر هستند.
ارزیابی ها قابل اصلاح است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر اینکه برآورد خسارات از سوی گروه های ارزیاب برآورد پایانی نیست، افزود: این مراحل قابل بررسی و اصلاح است.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: پس از بررسی های انجام شده واحدهای احداثی مشخص می شود.
وی بیان کرد: از فردا (4 اسفند)ستاد بازسازی بنیاد مسکن در منطقه مستقر می شود.
کلانتری بر تسریع عملیات اسکان موقت تاکید کرد و افزود: وضعیت اضطراری آواربرداری به سرعت در حال انجام است.
آخرین آمار مصدومان
وی در خصوص خدمات دهی در حوزه درمان، عنوان کرد: در همان نخستین ساعات وقوع زلزله یعنی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه اولین مرحله امداد و نجات انجام شد و صد درصد موفقیت آمیز بود در حالی که زلزله سال ۹۶ تلفات جانی داشت.
کلانتری تعداد مصدومین را ۷۰ نفر عنوان کرد و افزود: تعدادی از مصدومین سرپایی مداوا شدند و برخی نیز به مرکز استان اعزام شده که اکثرا مرخص و بهبود یافتند.
وی با اشاره به اینکه در ۲ مرحله پیگیری می کنیم، بیان کرد: دولت در راستای اسکان ۲۰۰ میلیون ریال پیش بینی کرده است.
کلانتری افزود: مردم مختار به دریافت هزینه ۲۰ میلیون تومانی یا تحویل کانکس هستند.
وی گفت: این وضعیت اسکان موقت تا زمان احداث منازل و اسکان دائم برقرار است.
نماینده عالی دولت در استان، گفت: شناسایی منازل تخریبی نیز شروع شده است.
وی عنوان کرد: برآورد اولیه خسارات وارد شده به تاسیسات دولتی و کشاورزی تا فردا نهایی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار