با توجه به شیوع کرونا
جشن تکلیف نمادین 2800نفر از دانش آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی مدارس شهرستان بویراحمد در مدرسه نگین شرف آباد با حضور مسئولین استانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۵ 20 February 2021

یکی از خاطره انگیزترین برنامه های دانش آموزان دختر در مقطع ابتدایی ، جشن تکلیف ان ها است که معمولا با ویژه برنامه هایی خاص و با حضور اولیا دانش آموزان و برخی مسئولان فرهنگی و روحانیون برگزار می شد . امسال اما با توجه به شیوع بیماری کرونا ، برگزاری برنامه های باشکوه همانند سال های گذشته ممکن نبود لذا آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد سعی کرد جشن تکلیف دانش آموزان را به صورت نمادین و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کند که در همین راستا جشن تکلیف نمادین 2800نفر از دانش آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی مدارس شهرستان بویراحمد در مدرسه نگین شرف آباد با حضور مسئولین استانی برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این مراسم با تبریک به دانش آموزان برای رسیدن به سن تکلیف،گفت:انسان پیمانی را که در عالم ذر خداوند از او گرفته ((الَسْتَ بِرَبِّكُمْ قَالُواْ بَلَى ))در آغاز سن تکلیف در عالم ناسوت به آن عهد و پیمان وفا مینماید.
موسوی ارشد افزود : از آنجایی که حس پرستش و عبادت به صورت فطری در نهاد انسان وجود دارد خداوند این نیاز ضروری را از طریق ارسال پیامبران و کتب آسمانی به صورت اختیاری ارضانموده تا بشریت دچار پوچی ونهیلیسم نشود تادرکنار قرب الهی ماوا گزیند وآرامش روحی و روانی خود را تامین نماید.

وی ادامه داد : در دین مبین اسلام پسران در سن 15 سال تمام قمری و در دختران در سن 9 سال تمام قمری لیاقت تشرف و بندگی در برابر معبود خود را دارند و فطرت پاک خویش را در زلال احکام نورانی شستشو می دهند.

موسوی ارشد طرح مرجع شناسی ، تقلید قرائت پلکانی نماز را از مقدمات والتزامات این جشن بندگی دانسته و افزود : رعایت حجاب ، عفاف ، احترام والدین ، مربیان و معلمان از مهم ترین کارهایی شما دانش آموزان است که باید بیشتر از گذشته به آن ها توجه کنید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، قرائت قرآن ، دکلمه خوانی و اقامه نماز از مهم ترین بخش های معنوی این برنامه بود که توسط دانش آموزان اجرا شد.
لازم به توضیح است ، جشن تکلیف دانش آموزان دختر شهرستان بویراحمد بصورت نمادین با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا افتخاری رئیس حوزه علمیه خواهران،جناب آقای ملک حسینی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و جناب آقای دلشاد مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، آقای موسوی ارشد معاونت پرورشی شهرستان و اقای اشرف زاده کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز به نمایندگی از 2800 دانش آموز دختر در مدرسه نگین شرف آباد برگزار گردید.در این جشن نمادین دانش آموزان اولین نماز بندگی را به امامت حاج آقا افتخاری اقامه نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار