دو خبر به نقل از دادستان مرکز استان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد اینگونه عنوان کرد که "هیچ گونه تلفاتی در زندانهای استان، ناشی از بیماری کرونا نداشتیم"
کد خبر: ۹۳۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 27 January 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این روزها همه فعالیت های جامعه تاثیر مستقیم از شرایط کرونایی دارد به گونه ای که مسئولین قضایی بخشی از اقدامات خود را به بررسی موضوعات مرتبط با شیوع این بیماری اختصاص داده اند.
علاوه بر حضور مسئولین قضایی در جلسات استانی کرونا که منجر به بررسی و به اشتراک گذاری گزارشات با مسئولین اجرایی می شود برخی اقدامات قضایی مرتبط با این موضوع هم در دستور کار قرار گرفته است .
دادستان مرکز استان که معمولا خود یا معاونین اش پای ثابت نشست های ستاد استانی مقابله با کرونا هستند ، برخی اقدامات این دستگاه را هم تشریح می کنند.
یکی از اماکن بسیار مهم و حساس در خصوص شیوع کرونا مربوط به زندان های استان است که از ابتدا اقداماتی متناسب با این شرایط به اجرا درآمد که یکی از خبرهای خوب ناشی از این اقدامات را دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد اینگونه عنوان کرد که "هیچ گونه تلفاتی در زندانهای استان، ناشی از بیماری کرونا نداشتیم" خبری که در بازدید دادستان و قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از زندان و کانون اصلاح و تربیت منتشر شد.
بنابراین گزارش ، سید علی ملک حسینی و تعدادی از همکاران قضایی که از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت یاسوج بازدید کرده بود با اظهار این که هیچ گونه تلفاتی در زندانهای استان، ناشی از بیماری کرونا نداشتیم، افزود: در شرایط پیک بیماری کرونا، با اعطای مرخصی و سایر تسهیلات قانونی به زندانیان، یکی از استانهای موفق بودیم و به لطف الهی و زحمات پرسنل خدوم زندان و همکاری قضات شریف، حتی یک مورد تلفات در زندان های استان نداشتیم.
مکانی عمومی بدون تلفات کرونایی / دستگیری و معرفی به زندان تیراندازان یک مراسم تشییع + تصاویر

وی افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری زندانها باید تبدیل به آموزشگاه نیکی ها شوند و به همین منظور، اعطای مرخصی و تسهیلات قانونی به زندانیان ، مشروط به فعالیت آنها در برنامه های حرفه آموزی و فرهنگی خواهد بود.دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بازدید از کارگاه های حرفه آموزی و صنایع دستی در این 2 مرکز ،گفت: شایسته است با همکاری سایر نهادها فعالیت این کارگاه های آموزشی توسعه یابد، به گونه ای که هر زندانی در ایام تحمل حبس، آموزش یک حرفه یا مهارت را فرا گیرد.
مکانی عمومی بدون تلفات کرونایی / دستگیری و معرفی به زندان تیراندازان یک مراسم تشییع + تصاویر

در ادامه اين برنامه دادستان ، قضات دادسرای مركز استان و مدیرکل زندان های استان از بخش هاي مختلف زندان مرکزی یاسوج و كانون اصلاح و تربيت بازديد، و مددجويان به بيان مشكلات و درخواست هاي خود بصورت مستقيم و چهره به چهره با دادستان مركز استان پرداختند.
در پایان نیز تقاضای کتبی و شفاهی مددجویان بررسی و با دستور مستقیم دادستان مرکز استان به مددجویان فعال در برنامه های آموزشی فرهنگی مرخصی تشویقی اعطاء و از زحمات قاضی ناظر و مستقر در زندان و مجموعه مدیریت و پرسنل زندان نیز قدردانی بعمل آمد.
دستگیری و معرفی به زندان تیراندازان یک مراسم تشییع
اما نکته مهم دیگر این روزهای کرونایی که به عنوان پاشنه آشیل شیوع در استان هم مطرح است ، مراسمات تشییع و عروسی هایی است که تقریبا همانند شرایط روزهای بدون کرونا در برخی مناطق برگزار می شود !
اما در این بین در برخی مراسمات تشییع و در اقدامی غیرقانونی برخی همراه با اسلحه و تیراندازی در این مراسمات شرکت می کنند! نکته ای که دستگاه قضایی هم حاضر به تحمل آن نشده و در اقدامی قاطع برخی از افراد مسلح شرکت کننده در یکی از مراسمات شهر یاسوج را شناسایی و روانه زندان کرده است.
بنابراین گزارش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از دستگیری افرادی که در تشییع جناره ها تیراندازی می کردند خبر داد و گفت : درپی گزارشات مردمی به ضابطان قضایی مبنی بر تیراندازی در مراسمات تشییع جنازه و عروسی ،موضوع در دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و پلیس اطلاعات قرار گرفت.
سید علی ملک حسینی با اعلام این خبر در ادامه اظهار کرد: در پی پخش کلیپی از تیراندازی با سلاح، در یکی از مراسمات تشییع جنازه در مرکز استان، پس از گزارش پلیس اطلاعات نیروی انتظامی، دستورات قضایی لازم صادر و در مرحله اول تعدادی از متهمین شناسایی و دستگیر شدند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: این افراد به اتهام قدرت نمایی با سلاح تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به زندان معرفی شدند.
ملک حسینی با اشاره به این که استفاده غیرمجاز و ناصحیح از سلاح به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود ، به افرادی که در این گونه مراسمات تشییع و عروسی اقدام به تیراندازی می نمایند ،هشدار داد و تصریح کرد: با افرادی که با این گونه اقدامات، موجب ناامنی در سطح استان و همچنین ارائه چهره زشت و ناپسند از مردم و استان ‌شوند، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
وی گفت: این افراد بدانند که دیر یا زود شناسایی، دستگیر، بازداشت و اسلحه ی مورد استفاده ی آنان ضبط خواهد شد.
دادستان مرکز استان تأکید کرد: صاحبان مراسم عزا و عروسی که در مراسم آنها، اقدام به تیراندازی با سلاح می شود، نیز مجرم محسوب و تحت پیگرد قرار می گیرند.
ملک حسینی از زحمات نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات و سرعت عمل در شناسایی و دستگیری متهمین تقدیر نمود و اظهار داشت: در این پرونده 5 نفر از افرادی که در مراسم تشییع جنازه اقدام به تیراندازی با سلاح نموده بودند، دستگیر و بازداشت شدند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان گفت: اقدامات قضایی و انتظامی برای شناسایی و دستگیری سایر کسانی که در مراسمات مزبور اقدام به نیراندازی نموده اند ، در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار