مدیرکل هواشناسی استان کرمان از وزش شدید باد در استان خبر داد و گفت: احتمال اینکه سرعت وزش باد به ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 27 January 2021

 

تورج جدیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به وزش شدید باد در استان کرمان اظهار داشت: زمان آغاز فعالیت این سامانه در استان کرمان روز شنبه یازدهم بهمن ماه بوده و هشدارهواشناسی سطح زرد صادر شده است.

وی با بیان اینکه وزش شدید باد تا اواخر وقت شنبه ادامه دارد گفت: این سامانه استان‌های یزد، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد به 50 تا 90 کیلومتر بر ساعت می‌رسد ادامه داد: احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها، بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی و احتمال شکستن درختان وجود دارد.

وی با توصیه به محکم کردن سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره بیان کرد: لازم است تا تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید انجام شده، در فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی احتیاط شود و لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار