مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از وارد شدن خسارت ۵۴ میلیارد ریالی سارقان به شبکه های توزیع نیروی برق این استان طی سه سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۹۳۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 25 January 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، " جمال معتمدی زاده " در نشست راهکارهای جلوگیری از سرقت شبکه های برق که با حضور برخی از مسوولان قضایی، انتظامی و سپاه پاسداران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، خسارت وارده به شبکه های توزیع نیروی برق استان را نگران کننده خواند و اظهارداشت: میزان خسارت واره سارقان به این شبکه ها در سالجاری حدود ۳۷ میلیارد ریال و در سه سال گذشته بیش از ۵۴ میلیارد ریال بوده است.


وی گفت: سرقت شبکه های برق علاوه بر خسارت اقتصادی خسارت های روحی و روانی برای مشترکین برق را نیز فراهم می آورد و متاسفانه بدلیل همین سرقت ها اکنون شاهد سوختگی وسایل برقی مشترکین و نارضایتی آنان در مناطق مختلف استان هستیم.


وی با اظهار امیدواری از اتمام تبدیل شبکه های سیمی به کابلی در سال آینده، اظهارداشت: امیدواریم در سال آینده شاهد اتمام پروژه تبدیل شبکه های سیمی به کابلی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و هیچ شبکه سیمی در این استان وجود نداشته باشد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دستگاه های مرتبط انتظار داریم برای جلوگیری از روند افزایشی سرقت شبکه های برق در این استان همکاری ها نسبت به گذشته دوچندان تر شود‌.

 

معاون دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین، از راه اندازی چهار شعبه ویژه برای مقابله با سرقت ها خبرداد.


" حمید نادریان" با تاکید براینکه دستگاه قضایی در برخورد قانونی با سارقان و مخالفان جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفته و این روند با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت، یادآورشد: از دستگاه های مرتبط با مقابله با سرقت ها می خواهیم گشت های رضویون را برای کاهش و جلوگیری از سرقت های شبکه فعال تر کنند.

 

وی افزود: نظارت نیروی انتظامی برای مقابله با سارقان شبکه های برق در مناطق حادثه خیز استان کهگیلویه و بویراحمد گسترده می شود و البته برخی از شیوه های نظارتی برای شناسایی و دستگیری سارقان بایستی تغییر کند.

 

معاون دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شبکه های توزیع نیروی برق استان بایستی به فناوری های روز برای پیشگیری از سرقت ها مجهز تا بتوانیم شاهد کاهش آمارهای نگران کننده کنونی از این سرقت ها باشیم.


رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اظهار تاسف از روند افزایشی سرقت شبکه های برق در این استان بر تعطیلی واحدهایی ضایعاتی فاقد مجوز تاکید کرد.


سرهنگ سعید بالش زر گفت: متاسفانه برخی از واحدهای ضایعاتی در این استان فاقد مجوز بوده که ما معتقدیم از عوامل اصلی خریداری شبکه های سرقتی برق هستند.


وی بیشترین سرقت شبکه های برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه عنوان و اظهارداشت: سرقت شبکه های برق در استان از آمارهای بالای نیروی انتظامی است.


رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان، فعالیت گشت های نامحسوس شناسایی و دستگیری سارقان شبکه های برق نسبت به گذشته گسترده تر خواهد شد.


رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از افزایش سرقت شبکه های برق در اغلب استان های کشور هم خبرداد و این افزایش ها را نگران کننده و تاسفبار خواند.

 

سرهنگ جهانبخش محمدی سیرت گفت: بنظر می رسد سارقان شبکه های برق، اقدام خود را سودآور دانسته و به آسانی دست از سرقت شبکه های برق برنمی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار