امام‌جمعه رویان:
مهر: امام‌جمعه رویان با تأکید بر اینکه اکتشافات معدن بوکسیت شاهوار خطرات زیادی دارد و به محیط‌زیست آسیب جدی می‌زند، گفت: فعالیت این معدن موجب اختلال زیست‌محیطی در منطقه شده است.
کد خبر: ۹۳۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 22 January 2021

فعالیت معدن بوکسیت موجب اختلال زیست‌محیطی در شاهوار شده است

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه رویان اظهار داشت: پروژه آب شرب قطری تا حجم ۷۰۰ متری اتمام پروژه انجام‌شده است اما به دلیل اختلافاتی که با محیط‌زیست استان هم‌جوار ایجادشده است این پروژه متأسفانه ۱۲ سال مسکوت مانده است.

وی بابیان اینکه طرح فاضلاب شهرستان که همچنان طی سال‌های متمادی ناقص است نیازمند پیگیری مسئولان است، افزود: فرودگاه شاهرود که پس از بین‌المللی شدن در راستای صدور محصولات باغی منطقه به کشورهای همسایه و آسیای میانه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

امام‌جمعه رویان با تأکید بر اینکه اکتشافات معدن بوکسیت شاهوار خطرات زیادی دارد و به محیط‌زیست آسیب جدی می‌زند، اضافه کرد: فعالیت این معدن موجب مسموم شدن آب و اختلال زیست‌محیطی در منطقه شاهوار شده است.

معصومی بابیان اینکه کشمکش و درگیری کشاورزان منطقه کالپوش برای استفاده آب از دیگر مسائلی است که باید رفع آن موردتوجه مسئولان قرار گیرد، تصریح کرد: اختلاف مسئولان محلی برای انتصاب فرماندار و پیشگیری از بروز اختلافات بیشتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای رزمایش‌های متنوع ارتش و سپاه در نیمه دوم دی‌ماه سال‌جاری بیان کرد: بزرگ‌ترین رزمایش پهبادی غرب آسیا توسط ارتش، رونمایی از شهرک موشکی در حاشیه خلیج‌فارس، رونمایی از ناو بند راهبردی مکران، رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ توسط ارتش، تولید دیگر برای بازدارندگی موشکی ایران و رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مدت به‌خوبی اقتدار نظامی کشور را به نمایش گذاشت و این رزمایش‌ها پیام‌های زیادی را با خود به همراه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار