معاون آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در خصوص بخشنامه بازگشایی مدارس در مقاطع متوسطه اول و دوم در این شهرستان توضیح داد.
کد خبر: ۹۳۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 22 January 2021

جزئیات بازگشایی مدارس در مقطع متوسطه

حمید لقمانی در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : در کلیه مدارس تمامی مقاطع کلاسهای زیر 50 نفر همه پایه ها اختیاری ، در هنرستان ها کارگاه حضوری باز هم اختیاری برای هنرجو ، بقیه همانند گذشته و مبتنی بر فضای مجازی آموزش ادامه دارد.
لقمانی ادامه داد : مدارس با رعایت سقف زیر 50 نفر دانش آموز برای هر مدرسه و هر کلاس زیر 10 نفر با کلیه پروتکل های بهداشتی و مصوبات شورای مدرسه بازگشایی خواهند شد.
وی افزود : هم اکنون 15 مدرسه زیر 50 نفر در مقطع متوسطه دوم با 256 دانش آموز وجود دارد که عمده این مدارس در روستاها هستند ضمن اینکه در مقطع متوسطه اول هم 32 مدرسه روستایی زیر 50 نفر وجود دارد که در این مدارس هم 950 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.
لقمانی در خصوص وضعیت آموزش طی ماه های گذشته سال تحصیلی جاری گفت : در مقطع متوسطه اول 14 هزار و 322 نفر مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد و در شرایط قرمز کرونایی 11 هزار و 128 نفر عضو شبکه شاد بوده اند و از این طریق آموزش آن ها انجام می شد ضمن اینکه 2 هزار و 689 نفر هم تا قبل از شرایط قرمز به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و در زمان وضعیت قرمز هم از طریق درسنامه آموزش آنها انجام می شد.
وی ادامه داد : در مقطع متوسطه دوم 12 هزار و 854 نفر مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد و در شرایط قرمز کرونایی 10 هزار و 777 نفر عضو شبکه شاد بوده اند و از این طریق آموزش آن ها انجام می شد ضمن اینکه 2 هزار و 77 نفر هم تا قبل از شرایط قرمز به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و در زمان وضعیت قرمز هم از طریق درسنامه آموزش آنها انجام می شد.
لقمانی افزود: بر اساس اطلاعات استخراج شده از اطلاس دانش آموزی که در مدارس و با استفاده از اطلاعات گرفته شده از اولیا به دست آمده است در مقطع متوسطه اول 14 هزار و 260 نفر و در مقطع متوسطه دوم تقریبا بیش از 12 هزار و 600 نفر از دانش آموزان از شبکه تلویزیونی آموزش برنامه آموزش دروس را پیگیری می کنند.
وی در خصوص دروس عملی گفت : آموزش دروس عملی هنرستان ها در شرایط زرد و آبی بر اساس مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش ، آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی فنی ، شاخه فنی و حرفه ای و استاندارد آموزشی مهارت شاخه کار و دانش و کارآموزی و کارورزی به صورت تراکمی و حضوری با تعداد زیر 10 نفر و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پایان گفت : بخشنامه چگونگی بازگشایی مدارس به مدارس ارسال شده است و در آن تاکید شده است که حضور دانش آموزان اختیاری است و هیچگونه اجباری در کار نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار