حجت الاسلام عبدی پور : در مسئله داوری چیزی که خیلی شایع است و یکی از مشکلات بارز کمیته داوران فدراسیون فوتبال است این است که هیچ گونه دستورالعملی در مورد معرفی یک داور ایده‌آل به لیگ‌های بالاتر وجود ندارد.
کد خبر: ۹۳۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ 19 January 2021

در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گزینه کهگیلویه و بویراحمدی انتخابات فدراسیون برنامه های خود در مورد یکی از مهمترین چالش های این روزهای فوتبال ایران را تشریح کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام شیخ ستار عبدی‌پور در خصوص برنامه‌های آتی خود برای فدراسیون فوتبال در بخش داوری گفت:در مسئله داوری چیزی که خیلی شایع است و یکی از مشکلات بارز کمیته داوران فدراسیون فوتبال است این است که هیچ گونه دستورالعملی در مورد معرفی یک داور ایده‌آل به لیگ‌های بالاتر وجود ندارد.

وی ادامه داد : این موضوع در سطح استان‌ها به صورت سلیقه‌ای انتخاب و بدون هیچگونه فیلتر یا فاکتورها، داوری را به لیگ‌های بالاتر معرفی می‌کنند.

عبدی‌پور گفت: متاسفانه جاهایی مشاهده شده که در بحث سن داور، تحصیلات داور خصوصاً تحصیلات مرتبط درجه داوری یک فرد آمادگی جسمانی ، سابقه حضور داوران و نظر واقعی ناظرین داوری در هر بازی مستقیماً اعمال شود، رعایت نمی‌شود.

عبدی پور ادامه داد: همین امر باعث می‌شود که حقوق داوران خوب که تمامی آیتم‌های بالا را دارند در امر قضاوت در رده‌های بالاتر ضایع شود این آیتم ها رعایت شود می توانیم حق و حقوق و میزان حق خوری و اعتراضات در معرفی داوران ایده‌آل را به حداقل برسانیم و یا ریشه کن کنیم .

این نامزد ریاست فدراسیون فوتبال افزود : دیگر اینکه متاسفانه حق الزحمه داوران بسیار پایین است با توجه به سختی کار ، نوع قضاوت ، نوع بازی و نوع منطقه جغرافیایی که وجود دارد ، متاسفانه حق الزحمه داوران بسیار پایین است و به موقع هم پرداخت نمی‌شود که ان شاءالله با برنامه‌های خوبی که در نظر داریم تا مشکلات برطرف شود.

وی گفت: مشکل بسیار مهم که وجود دارد بیمه داوران است که باید حل شود خصوصا داوران که هیچگونه شغلی ندارند واین مشکل باید رسیدگی شود .

عبدی‌پور در پایان گفت : باید امکانات رفاهی در اختیار داوران قرار دهیم که اگر این آیتم ها رعایت شود ، یک داور همیشه خوب ، آماده ، سرحال و با یک آمادگی جسمانی بسیار قوی با روحیه بسیار بالا خواهیم داشت که می تواند در هر بازی ، قضاوت بسیار خوبی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار