پیدا و پنهان یک سفر / بخش دوم ،
با وجود پربار بودن واقعی اما بی برنامگی رسانه ای در این سفر از طرف اداره کل تعاون به گونه ای بود که هیچگونه مطالبه یا خبر خارج از برنامه ریزی های مدیریت شده وجود نداشت تا جایی که عده ای این سفر را به برنامه ریزی معاون کهگیلویه و بویراحمدی وزارت تعاون برای بهره برداری سیاسی از حضور این تیم در استان تنزل دادند!
کد خبر: ۹۳۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 18 January 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند هفته پیش با حضور هیئت عالی از معاونین وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به همراه تعدادی از مسئولین بانک ها و شرکت های عظیم سرمایه گذاری وابسته به این وزارت در سفری چند روزه به کهگیلویه و بویراحمد نیازسنجی های سرمایه گذاری و اعتباری پروژه های عمرانی و اقتصادی استان از نزدیک و به صورت میدانی بررسی شد. 
در بخش اول بررسی این سفر به موضوع اهمیت و پربرکت بودن آن اشاره شد "پیدا و پنهان یک سفر / بخش اول ، سفر پر خیر و برکت " اما بررسی های بیشتر این سفر نشان داد که برخی ناهماهنگی ها هم وجود داشت .
میزبان اصلی گروه اعزامی وزارت کار ، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بود که برنامه ریزی و مدیریت چند روز حضور این تیم بر عهده وی و همکارنش در استان بود. هر چند برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از این حضور در همه نقاط استان بسیار خوب و مشهود بود اما بی برنامگی در پوشش خبری این بازدید از طرف اداره کل تعاون ، کار و رفاه یکی از معایب این سفر بود.
تعداد اخبار منتشره از این سفر از لحاظ شمار به انتشار چند خبر معدود که آن هم با مدیریت روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دیگر خبرنگاران در شهرستان ها که بازنشر می شد ، محدود بود و تقریبا هیچ برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت رسانه در راستای هر چه پربارتر کردن آن برای استان از طرف اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان صورت نگرفت!
به عنوان مثال و با توجه به اینکه یکی از متولیان اصلی در بحث شناسایی جاماندگان سهام عدالت و ثبت نام آن ها وزارت تعاون است بی شک یکی از موارد مهمی که می توانست در حاشیه این سفر چند روزه به صورت شفاف و به عنوان یک مطالبه عمومی مردم استان و حتی کشور ، پیگیری شود ، همین موضوع جامانگان سهام عدالت بود که متاسفانه با بی برنامگی رسانه ای اداره کل تعاون استان این موضوع مطرح نشد و خبری هم از پیگیری آن در استان نبود!
از طرف دیگر با وجود پربار بودن واقعی اما بی برنامگی رسانه ای در این سفر از طرف اداره کل تعاون به گونه ای بود که هیچگونه مطالبه یا خبر خارج از برنامه ریزی های بسته وجود نداشت و تقریبا سوالات چالشی و مشکلات مردمی مطرح نشد تا جایی که عده ای این سفر را به برنامه ریزی معاون کهگیلویه و بویراحمدی وزارت تعاون برای بهره برداری سیاسی از حضور این تیم در استان تنزل دادند! در صورتیکه این سفر واقعا پربار و قابلیت انتشار اخبار و تحلیل های گسترده عمرانی و اقتصادی را داشته و دارد.
یکی از انتقادات اساسی بر اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ، عدم حضور مناسب عملکرد این دستگاه در رسانه ها است و مشخص نیست چرا دستگاهی که بسیاری از امور حوزه عمومی و جامعه به آن مربوط است اینگونه با رسانه بیگانه است تا جایی که حتی توانایی مدیریت خبری یک سفر به این مهمی را ندارد و مشخص نیست چرا نمی تواند از ظرفیت گسترده رسانه های استان برای فائق آمدن بر این مشکل استفاده کند!
بی شک یکی از مواردی که مسئولان کشوری در سفرهای خود به استان ها به شدت پیگیری می کنند ، بازتاب رسانه ای آن است و اگر مدیران مربوطه در استان ها نتوانند واقعیات را آنگونه که شایسته است به سمع مردم برسانند حتما مستوجب بازخواست خواهند بود. به همین دلیل معاونین وزیر کار هم باید بدانند که عمده خبرهای منتشر شده از این سفر خود به کهگیلویه  و بویراحمد را مرهون عملکرد خوب خبری روابط عمومی استانداری و خبرنگاران پای کار برخی خبرگزاری ها در شهرستان ها هستند نه برنامه ریزی همکاران خود در اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار