رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 422 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته سه هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19تن جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۳۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 15 January 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 422 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته سه هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19تن جان خود را از دست دادند.
  دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم‌اکنون 124 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 31 کرونایی قطعی در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 9 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 22398 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
این مسئول عنوان کرد: از 521 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR و سریع است حدود 22 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، بهمئی، لنده و کهگیلویه است.
یزدان‌پناه تصریح کرد: با توجه به افزایش تجمعات در استان، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری بیماری با احتمال زیاد وارد خیز جدید در بهمن و اسفند خواهیم شد که نسبت به خیز قبلی می‌تواند مرگ و میر و عوارض زیادتری به همراه داشته باشد.
دکتر یزدانپناه تصریح کرد: همه افراد بخصوص افراد مسن و کسانیکه بیماری زمینه ای دارند در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند بر استفاده از ماسک، شستن دستها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عنوان اصول مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار