مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خبر داد
دلشاد : در طرح یاریگران زندگی خوشبختانه 810نفر از مربیان و دبیران و مشاوران به عنوان تحصیلگران مشارکت جدی خواهند داشت و این طرح در 180مدرسه از مدارس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اجرا می شود.
کد خبر: ۹۲۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 24 December 2020

جلسه کمیته "یاریگران زندگی" آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با حضور اعضا و برگزار گردید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : هدف از تشکیل این جلسه ، ایجاد ساز و کار مناسب به جهت حضور فعال و مشارکت آموزش و پرورش در عرصه های زندگی است و این حضور و مشارکت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به معنای عام و انتقال مهارتها به دانش آموزان است.
کورش دلشاد افزود : با توجه به ظرفیت عظیم آموزش و پرورش و همچنین ظرفیت خانواده‌ها و دانش آموزان در صورت مشارکت فعال در این طرح یاریگران زندگی در شبکه شاد می توان حرکت بسیار خوبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.
دلشاد ادامه داد : در طرح یاریگران زندگی خوشبختانه 810نفر از مربیان و دبیران و مشاوران به عنوان تحصیلگران مشارکت جدی خواهند داشت و این طرح در 180مدرسه از مدارس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اجرا می شود.
اجرای طرح

در این جلسه معاونت پرورشی و فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیوه‌نامه  و دستورالعملهای لازم در خصوص این طرح به شهرستانها و مناطق  در سطح استان ابلاغ شده است .
 سید بها الدینی ملک حسینی افزود :جلسات  کانون یاریگران زندگی در سطح استان در شورای مبارزه با مواد مخدر که استاندار در راس آن می‌باشد و در سطح شهرستان فرماندار در راس آن و با توجه به حساسیت موضوع به طور منظم برگزار می گردد.
ملک حسینی بیان داشت: طرح یاریگران زندگی یک کار مشارکتی و طرح بسیار بزرگی است که می تواند در جامعه در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی ایفا نماید .
وی با اشاره به اینکه این طرح در سال گذشته 10 درصد مدارس ما اجرا میگردید بیان کرد: این طرح درسال جاری 30 درصد مدارس اجرا میگردد و کانون آن  در مرحله اول در مدارس تشکیل می گردد و در سطح منطقه و استان و نهایتاً به صورت کشوری به مرحله اجرا در می‌آید .
ملک حسینی ادامه داد : باتوجه به متعدد بودن آسیب های اجتماعی این طرح مستقیماً با مواد مخدر سرو کار دارد و در خصوص مواد مخدر بیشتر فعالیت دارد و و دارای مراحل مختلف می‌باشد .
وی افزود : در مرحله اول توانمند سازی و به صورت آموزش محله می‌باشد و در مرحله بعد شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و در مراحل بعد معرفی آنها به مشاوران جهت دادن مشاوره لازم به افراد شناسایی شده می‌باشد.
ملک حسینی در پایان گفت: هر مدرسه در طول سال باید دو پروژه کوچک را در این خصوص معرفی نماید.
دبیر جلسه کانون یاریگران آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: مشاوران و فرهنگیان عزیز که در مدارس تحت پوشش این طرح فعالیت دارند آموزش های لازم را در خصوص این طرح به خوبی دیده اند.
فاضل فرمانی در ادامه افزود : باتوجه به این که گروه مشاورین آموزش و پرورش  شهرستان بویراحمد خوشبختانه هم دارای تحصیلات تکمیلی و هم داری دانش کافی در حوزه مشاوره می‌باشند ظرفیت بسیار بالایی در خصوص اجرای این طرح در سطح مدارس شهرستان بویراحمد وجود دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار