فعالیت زیر پوستی و نامحسوس یک محضر ازدواج در دهدشت در برپایی جشن‌هایی با جمعیت بیش از حد مصوب، دهن‌کجی به مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا در اجرای طرح محدودیت‌های جدید است.
کد خبر: ۹۲۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 02 December 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس گفته می‌شود دفتر ثبت ازدواج واقع در خیابان شهید نورالدینی دهدشت یکی از واحدهایی است که با برپایی جشن یواشکی مراسم زحمت‌های ستاد مقابله با کرونا را هدر می‌دهد.
بنا به اظهارات مسؤولان این دفترخانه در موج نخست کرونا هم بدون توجه به اخطارها و هشدارها به فعالیت خود ادامه می‌داد و بارها از مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا و شورای سلامت شهرستان تخطی کرده که در جلسات شورای سلامت و ستاد مقابله با کرونا از او نام برده می‌شد.
 
و حالا با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی و ممنوع بودن فعالیت این صنف اما همچنان درب واقع در کوچه این دفتر پذیرای جمعیت بسیاری از کسانی است که عروس و داماد را مشایعت می‌کنند.
این محضر ثبت ازدواج در شرایطی که به خاطر کرونا تالارهای پذیرایی تعطیل شده‌اند از فرصت استفاده کرده و از آب کره می‌گیرد!
در نشست هماهنگی طرح شهید سلیمانی که به ریاست فرماندار و با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رئیس شبکه بهداشت و درمان و معاون بهداشت برگزار شده بود بار دیگر حرف تخطی دفترخانه مذکور از محدودیت‌های کرونایی به میان آمد.
 
اینکه چرا تاکنون و با وجود اقدامات تهدید کننده سلامت که اتفاقا دور از چشم مسؤولان هم نیست با این دفتر ازدواج برخورد صورت نگرفته جای تأمل دارد.
دهن کجی این دفتردار به ستاد مقابله با کرونا و تهدید سلامت جامعه زمینه را برای بی‌خیالی و سهل انگاری دیگر دفاتر نیز فراهم خواهد کرد.
وقتی قرار است در راستای حفظ سلامت جامعه اقدامی صورت گیرد همه صنوف مشمول طرح موظفند دستورالعمل ابلاغی را اجرا کنند و باید از فعالیت کسانی که مرگ را به دیگران و جامعه‌ای که نقشی در این جشن‌ها ندارند ارزانی می‌کنند جلوگیری شود.
حالا که تقریبا همه اعضای ستاد مقابله از فعالیت یواشکی این دفترخانه و بی‌توجهی به مصوبه‌های محدودیت جمعیت شرکت کننده در جشن ازدواج اطلاع و آگاهی دقیق دارند می‌طلبد با قوه قهریه وارد عمل شوند و اجازه ندهند بیش از این به شیوع کرونا خدمت کند.
فعالیت آرایشگاه‌ها وکرکره نیمه باز برخی از مغازه‌های گروه دو تا چهار از دیگر مواردی بود که فرماندار خواستار ورود جدی متولیان به این موضوع و جلوگیری از ادامه فعالیت آنها شد.
اگر مردم به اجرای درست طرح محدودیت‌ها کمک نکنند و مراعاتی در سطح فردی و خانوادگی صورت نگیرد امید به کاهش آمار مبتلایان و کنترل بیماری به چرخه طولانی مدتی نیاز دارد و همچنان کرونا همان بختک بر زندگی مردم چنبره خواهد زد.
این در حالی است که سردفتر این محضر می‌گوی همواره پایبند بخشنامه‌ها و پروتکل بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا هستم و بعد از ثبت هر ازدواج فضای دفترخانه، درهای ورودی، جلد دفتر و حتی خودکار را نیز ضدعفونی می‌شود.
محمدعلی بهشتی با این ادعا که از بهمن ماه ۹۸ تا کنون هرگز درب کوچه دفتر خانه باز نشده بود، افزود:در روز ۹۹/۹/۹ که اداره ثبت به دفترخانه ها طی بخشنامه‌ای اجازه ثبت ازدواج داده بود دو نفر به همراه عروس و داماد برای ثبت ازدواج به دفترخانه مراجعه نمودند که معاون فرماندار و مسؤول اماکن بدون معرفی خود و با زور و برخورد ناصحیح وارد دفترخانه شدند و سپس خود را معرفی و مانع ثبت ازدواج شدند.
وی ادامه داد:در روزی که طبق بخشنامه ۵/۹/۹۹کانون سردفتران ثبت ازدواج در همه دفترخانه‌ها بلامانع بوده در این دفترخانه هیچ ازدواجی ثبت نشد دیگران از آب دراین روزهاکره گرفتند و تهمتش را به این دفترخانه زدند.
بهشتی گفت: چطور دفاتری که به ظاهر بسته هستند ولی برای ثبت ازدواج به منازل و باغهای شخصی مراجعه نموده و در مراسمات عروسی چند صد نفری ازدواج ثبت می‌کنند از نگاه مسؤولان تهدید جان مردم نیست اما آمدن زوجین به همراه ۴ نفر طبق قانون به دفترخانه ما ان هم با رعایت فاصله اجتماعی خطر دارد.
وی با تکذیب تخطی از مصوبه‌های محدودیت کرونایی، آن را اتهام بی‌اساس خواند و ادعا کرد:خدا را گواه می‌گیرم که این دفترخانه از نظر رعایت بهداشت و ضدعفونی مکان و فاصله گذاری اجتماعی بیشترین احتیاط و رعایت توصیه‌های بهداشتی را در مقابله با کرونا داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار