دو روز پیش خبری مبنی بر شکار بی رحمانه یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه خرون دشتک سی‌سخت توسط شکارچیان و سودجویان منتشر شد که پس از انشار آن جزئیات جدیدی از ماجرا اعلام شد.
کد خبر: ۹۲۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 01 December 2020
دو روز پیش خبری مبنی بر شکار بی رحمانه یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه خرون دشتک سی‌سخت توسط شکارچیان و سودجویان منتشر شد که پس از انشار آن جزئیات جدیدی از ماجرا اعلام شد که نشان می دهد محیط بانان در مقابله با سودجویان و شکارچیان با چه مشکلات و خطراتی مواجه هستند .به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خصوص جزئیات این خبر آمده است : در پی شلیک گلوله در منطقه خرون دشتک سی سخت، مأمورین پارک ملی حیات وحش دنا به منطقه مورد نظر عزیمت و از نزدیک منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
مأمورین حیات وحش دنا در حال گشت زنی متوجه سه شکارچی متخلف می شوند که پا به فرار می‌گذارند، مأمورین محیط زیست پس از تعقیب و گریز فراوان در شرایط آب و هوایی بسیار بد موفق می شوند یکی از شکارچیان را دستگیر و بقیه از چنگ قانون و مأمورین فرار می‌کنند.
در همین حال مأمورین متوجه یک قلاده خرس می شوند که امعاء و احشاء آن توسط شکار چیان خارج شده بود و پس از بررسی به عمل آمده متوجه یک عدد مرمی فشنگ مربوط به اصله کلاشنیکف در بدن خرس شدند.مأمورین محیط زیست دنا در حال انتقال شکارچی متخلف به محیط زیست بودند که در محل جاده دشتک به توت نده در بالای روستای توت نده با راه بندان توسط چندین خودرو مواجه می شوند که این عده با وارد کردن صدمه زیاد به خودروهای محیط زیست و درگیری و تهدید محیط بانان و قمه کشی فرد متخلف را فراری می‌دهند.
محیط بانان هم به علت جلوگیری از خون و خونریزی و به دلیل اینکه تعداد مهاجمین چندین برابر بود بلافاصله مراتب را به دادستان دنا گزارش دادند.
طبق این گزارش دادستان دنا گفت: بنا بر گزارش مأمورین محیط زیست مبنی بر شکار یک قلاده خرس و فراری دادن متهم توسط عده ای مهاجمین، بلافاصله با همکاری کلانتری شهر سی سخت و مأمورین محیط زیست به محل مخفیگاه شکارچی متهم وارد شدیم و متهم را دستگیر کردیم.
غریب پور گفت: همدستان شکارچی متخلف و یکی از چهره های اصلی که با راه بندان و تهدید و قمه کشی سعی داشتند متهم را فراری دهند شناسایی شده‌اند و دستور بازداشت آنها صادر شده است.
دادستان دنا عنوان کرد: دادستانی دنا در برخورد با متخلفان و شکارچیان اشد مجازات را در نظر  خواهد گرفت و به هیچ وجه هیچ گونه تخفیفی در مجازات آنها قائل نخواهد شد.
فرد شکارچی متخلف پس از بازجویی با حکم دادستان روانه  زندان و دستگیری همدستان متهم در دستور کار فوری قرار گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی سال های گذشته محیط بانان در کهگیلویه و بویراحمد مشکلات و خطرات زیادی را متحمل شده اند که گاهی این مشکلات منجر به حوادث ناگواری از جمله مصدومیت ، کشته شدن و گاهی اتهام قتل برای آنان می شود ! وضعیتی که چگونگی اقدام محیط بانان را همواره با مشکل مواجه می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار