امروز آماری امیدوار کننده اما شکننده اعلام شد که نشان داد تا حدود زیادی رعایت محدودیت ها و توجه مردم به رعایت دستورالعمل ها توانسته است در وضعیت شیوع ، بستری و مرگ و میر نقش موثر داشته باشد
کد خبر: ۹۱۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 28 November 2020
چند ماهی است که روند افزایش ابتلا و مرگ و میر کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد روند صعودی به خود گرفته است و تا امروز آبان ماه به عنوان سیاه ترین ماه کرونایی استان لقب گرفته است چرا که جهش شدید افزایش مبتلایان ، بستری ها و به تبع آن افزایش مرگ و میرها در کنار کمبودها ، عملا مردم استان خطر را همواره در نزدیکی خود حس کرده اند و می کنند .
اما امروز آماری امیدوار کننده اما شکننده اعلام شد که نشان داد تا حدود زیادی رعایت محدودیت ها و توجه مردم به رعایت دستورالعمل ها توانسته است در وضعیت شیوع ، بستری و مرگ و میر نقش موثر داشته باشد و بر این نکته تاکید شود با رعایت پروتکل ها توسط آن دسته از افرادی که تا اینجای کار نسبت به موضوع بی خیال بوده اند ، می توان نسبت به مهار صددرصدی کرونا امیدوار بود.
امیدواری شکننده در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت " طبق آخرین آمار در روز گذشته 50 نفر ورودی بستری داشته ایم و 70 نفر ترخیصی" که این آمار از یک برتری آمار ترخیصی ها نسبت به بستری ها در یک روز است در حالی که بنابر آمار چندین هفته پیش منتهی به چند روز گذشته معمولا بستری ها بیشتر از ترخیصی ها بود .
نکته آماری امیدوار کننده دیگر در سخنان پرویز یزدانپناه مربوط به تعداد کل بستری های کرونایی در بیمارستان ها است که این آمار از 450 نفر به 400 نفر کاهش یافته است که این کاهش مربوط به 3 روز گذشته بوده است .
و اما آمار امیدوار کننده دیگر مربوط به درصد تست های مثبت است که بنابر گفته یزدانپناه با توجه به اعلام نتیجه 462 نمونه حدود 49 درصد مثبت بوده است در حالی که این آمار در روزهای گذشته معمولا 60 درصد به بالا بوده است.
البته یزدانپناه روند کلی بیماری در استان را اینگونه اعلام کرد که روند بستری طی 72 ساعت گذشته تقریبا ثابت شده و از حالت افزایشی خارج شده است ، تعداد فوتی ها روند کاهشی اما نرخ بیماری منجر به بستری در استان نسبت به نرخ کشوری بیشتر است.
نکته دیگر آماری در سخنان یزدانپناه مربوط به تعداد کل بهبود یافتگان قطعی است که بیش از 15 هزار نفر از مجموع حدود 19 هزار نفر بیمار شناسایی شده است که این یعنی نرخ 81 درصدی بهبود یافتگان قطعی .
البته رئیس دانشگاه علوم پزشکی به این نکته هم اشاره کرد که بیش از 3 هزار نفر در قرنطینه خانگی هستند ضمن اینکه 33 نفر از کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت خطرناک بیماری و در بخش مراقبت های ویژه هستند.
بنابر گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون 310 نفر فوتی کرونا در استان بوده اند که 291 نفر تست قطعی مثبت داشته اند اما 19 نفر دیگر با تشخیص سی تی اسکن مرگ آن ها به دلیل کرونا تشخیص داده شده است .
میانگین سن ابتلا در استان 42 سال اعلام شد و در خصوص فوتی ها هم گفته شد که 269 دارای بیماری زمینه ای بوده اند و 41 نفر دیگر فاقد بیماری زمینه ای ضمن اینکه میانگین سنی فوت شدگاه 67 سال است.
یزدانپناه میزان نرخ شیوع در استان را 27/6 در هزار و نرخ مرگ و میر را 1/6 اعلام کرد در حالی که نرخ شیوع کشوری 11 در هزار یعنی نرخ شیوع استان بیش از دو نیم برابر میانگین کشوری اما نرخ مرگ و میر کشوری 5/1 دهم که نشان دهنده نرخ پایین مرگ و میر استان نسبت به میانگین کشوری است.
طبق آمار ارائه شده توسط پرویز یزدانپناه بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا مربوط به شهرستان بویراحمد با 147 فوتی و در دیگر شهرستان ها به ترتیب گچساران 78 ، کهگیلویه 41 ، چرام 15، دنا 15 ، باشت 9 ، لنده 5 و بهمئی 3 نفر فوتی ثبت شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار