زاکانی میهمان جلسه مجازی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بود در این نشست ضمن بیان برخی سخنان وعده پیگیری مشکلات کارخانجات استان را داد.
کد خبر: ۹۱۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 26 November 2020

مدتی است که نام علیرضا زاکانی برای کهگیلویه و بویراحمدی ها بسیار آشنا است چرا که در این استان عموم وی را به عنوان فرمانده افرادی که باعث رد اعتبار نامه تاجگردون شد می شناسند اما از همان موقع و پس از رد اعتبارنامه تاجگردون برخی از گروه مصر بر اخراج تاجگردون از محلس اعلام می کردند که ما از هم اکنون خود را نماینده مردم گچساران و باشت می دانیم ! حال زاکانی میهمان جلسه مجازی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بود در این نشست ضمن بیان برخی سخنان وعده پیگیری مشکلات کارخانجات استان را داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در کشور هر مشکلی که داریم درصدد کمی آن خارج است و عمده آن به داخل بر می‌گردد که تفکر غیر انقلابی است.
علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در این جلسه، با انتقاد به نحوه مدیریت کرونا، گفت: از همان ابتدا موضوع کرونا متمرکز به وزارت بهداشت و فقط یک مساله بهداشتی تلقی شد متاسفانه بعد مدتی آثار مدیریت نامطلوب خود را نشان داد، در حالی که موضوع کرونا فقط یک مساله بهداشتی نیست و به همه مسائل اعم از اجتماعی و فرهنگی نیز مرتبط است و اگر فقط به عنوان یک مساله بهداشتی تلقی شود نمیتوانیم به درستی این پاندمی را کنترل کنیم.
زاکانی در ادامه مطرح کرد: انقلاب باعث تحول سیاسی در جامعه شد، ولی متاسفانه بر فرهنگ و اجتماع ما تحولی ایجاد نشد در حال حاضر مشکلات اصلی ما مساله مدیریت در داخل است و شاید یک دهم از مشکلات ما مربوط به تحریم‌ها و یا فشار‌های خارجی است، بی توجهی مسئولین و استفاده ناصحیح از ظرفیت‌های داخل که مشکلات عمده را در کشور به وجود آورده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی‌های انحصاری به ایران اسلامی است، افزود: که میتوان به سه عنصر؛ ۱. اسلام و حاکمیت اسلام که در انحصار ایران است، ۲. وجود رهبر به عنوان نائب امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف که زعامت را در دست دارد و سوم مردم: به روایت امام جز در یک برهه کوچک از صدر اسلام ما اساساً به هیچ وجه چنین ملتی نداشتیم در محدوده کوچک جهان اسلام. اما یک سری ویژگی‌های مشترک با کشور‌های دیگر نیز ایران دارد. ویژگی تمدنی، منابع نفت و گاز، منابع کشور، از ابتدا انقلاب به امروز اگر این ویژگی‌های انحصاری مورد تکیه قرار می‌گرفت موفق بوده ایم؛ و اگر نمی‌شد نا موفق بوده ایم و لذا این درسی است که در این چهل سال باید گرفت؛ از ابتدا انقلاب بسیاری از دولت‌ها اگر برنامه ریزی در خدمت به مردم را بر ویژگی‌های انحصاری نکرده اند و بر ویژگی‌های مشترک با کشور‌های دیگر کرده اند خود را از ویژگی‌های جامعه محروم کردند.

وی ادامه داد: ما در آستانه تغییر هستیم و ضمن رسوخ انقلاب در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، باید نظام سیاسی ما نیز تقویت شود. جبهه مقابل ارزش‌های انقلابی منحصر به یک فرد یا گروه سیاسی نیست، جبهه متشکل از قدرت و ثروت که برای در قدرت ماندن حاضر هستند ثروت و اندوخته خود را صرف کنند و پشت این لایه امنیتی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه هست، که از ابزار فکری، واداگی غربی، فضای مجازی، اطلاعات و پول بهرمند هستند، که تمام مشکلات اقتصادی و فساد به این موارد بر می‌گردد؛ و در جهت اصلاح آن باید قدم برداشت. امروز در کشور هر مشکلی که داریم درصدد کمی آن خارج است و عمده آن به داخل بر می‌گردد که تفکر غیر انقلابی است، و این تفکر غیر انقلابی را باید شناخت و اثرات آن را در جامعه تحلیل و بررسی کرد.

 زاکانی گفت : دولت وقتی اسلامی است که خرد و نظر اسلام باشد و تلاش در جهت اهداف انقلاب نه منافع شخصی. کمک به اصلاح کشور کنند؛ فرصت‌ها جدی گرفته شود و عدم برخورداری آن باعث عدم اصلاح شده است. امروز چرا در کشور اوضاع متلاش است به این خاطر است که بودجه که دولت در سال ۹۷و ۹۸ گذاشت، برآوردآن کاذب بود. در بودجه سال ۹۷ فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت بودجه کشور بسته شد در صورتی که در تحریم شدید بوده که یک مواجهه شعاری با آن بسته بوده اند و اعتراض و درمان کاذب، که آن را منتهی بر درآمد میزان فروش نفتی که محقق نشد و منجر به کسری بودجه شد.

کیک ثروت را در جامعه بطور عادلانه و درست تقسیم نشده است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه سال ۹۸ همین طور، که لیبرال‌ها و متولین آن مخالف اصلاح بودجه هستندجریان انقلابی که متوجه نشود به حداقل‌ها قانع است و خط تلاش که دنبال می‌کنیم این است که کیک ثروت را در جامعه بطور عادلانه و درست تقسیم نشده است، در زمینه بانکداری تنها ۴ درصد مردم دارای سود هستند نسبت به جمعیت کشور که رقم ناچیزی است، برای رفع مشکلات می‌توان به توزیع مناسب ثروت، امکانات را در اختیار مردم قرار دادن، تامین نیاز‌های اساسی وپایه که این نیاز‌ها در ۵ فصل آمده است، یک معیشت، دوم سلامت، سوم امنیت، چهارم آموزش، پنجم رفاه و مسکن، کار امدیی: اساس آن به اصل انقلاب اسلامی توجه کنیم و پیام و حرکت جدی خود را داشته باشد.

وی یادآور شد: متاسفانه پیوستگی جریان قدرت و ثروت که اعتقادی به نگاه انقلابی نداشتند، در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ را در خصوصی سازی‌ها مورد انتقاد قرار دادند.

زاکانی: با توجه به ابراز نگرانی دانشجویان انقلابی از وضعیت اسفناک کارخانجات این استان، از عدم رسیدگی برخی مسئولین با وجود مطالبه‌های بسیج دانشجویی، به دانشجویان مطالبه گر در جهت ورود و رسیدگی به وضعیت کارخانه‌های قند و آرد یاسوج قول پیگیری دادند، و خواستار ارسال اسناد مربوطه به وی برای ارائه و تحقیق در مرکز پژوهش‌های مجلس شدند.
در پایان نیز رئیس مرکز پژوهش های مجلس خود را خدمتگذار مردم کشور و خصوصا مدیون مردم استان محروم کهگیلویه و بویر احمد دانست و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه گچساران نماینده ندارد، شما بلندگوی مردم گچساران باشید، اعلام همکاری کرده و خودشان را خادم مردم این شهرستان دانستند.
دانشجویان بسیجی نیز به این نکته اذعان داشتندکه به مثابه گذشته برای مرتفع شدن مشکلات و ایجاد بارقه امید در دل های مردم از پای ننشته و همچنان به مطالبه گری ادامه خواهند داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار