مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: با وجود اینکه زمان زیادی از صدور حکم دیوان عالی مبنی بر ابطال واگذاری کارخانه قند یاسوج می‌گذرد، ولی اقدامی برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه صورت نگرفته است.
کد خبر: ۹۱۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 25 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیدافضل گنجی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: کارخانه قند یاسوج یکی از قربانیان اجرای نادرست خصوصی سازی در استان کهگیلویه و بویر احمد بود که با حضور و مطالبه گری به هنگام هسته‌های مطالبه گری بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی دانشگاه یاسوج و مساعدت مدافعان حق طلبی استان، طی شدن روند قانونی منجر به صدور حکم نهایی مبنی بر ابطال معامله واگذاری این کارخانه شد.
گنجی مطرح کرد: بعد از صدور این رای قطعی و با توجه به وضعیت بد اقتصادی و کار در کشور و به تبع آن در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد انتظار راه اندازی مجدد این کارخانه و اضافه شدن آن به چرخه تولید استان و کشور می‌رود که این امر مهم مستلزم همکاری نهاد‌های مرتبط از جمله قوه قضائیه، بانک تجارت، اداره ثبت اسناد و شورای تامین استان است.
این فعال دانشجویی ادامه داد:، آنچه که در این مدت بعد از ابطال واگذاری به چشم می‌آمد، عدم هماهنگی نهاد‌های مربوط و عدم عزمی راسخ برای راه اندازی مجدد کارخانه است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: باید توجه داشت که کارخانه قند یاسوج با برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی به منابع تامین مواد اولیه از جمله مزارع چغندر و نیشکر می‌تواند در کوتاه مدت به سود دهی مناسب دست یابد؛ لذا شرایط فوق بحرانی حاکم بر کارخانه صرفاً نشات گرفته از خصوصی سازی غلط و سوء مدیریت در این کارخانه است که این واحد صنعتی چند کاربردی را به واحدی بلا استفاده تبدیل کرده است.
گنجی بیان کرد: در حال حاضر نیز بانک تجارت به عنوان سهام دار عمده این کارخانه عهده دار مدیریت آن و موظف به تصمیم گیری برای این واحد تولیدی است.
وی یادآور شد: با توجه به وضعیت فعلی کارخانه، بسیج دانشجویی تقاضا دارد بانک تجارت هر چه سریعتر جهت رسیدن کارخانه به سود دهی مطلوب و پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران و سامان دادن به امورات، تجهیزات و اموال این واحد صنعتی اقدام به تشکیل هیئت مدیره متعهد و متخصص در صنف کارخانه قند و شکر و آشنا به ارزش و اهمیت بسزای این مجموعه در اقتصاد و صنعت استان و جنوب غرب کشور کند.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد:  با وجود زمان زیادی که از صدور حکم دیوان عالی می‌گذرد، ولیکن بانک تجارت و دستگاه قضایی واکنشی به اجرای حکم نداشتند و تاخیر در تعیین تکلیف کارخانه قند یاسوج شبهات و گمانه زنی‌هایی را به وجود آورد. این سردرگمی سبب وارد شدن خسران‌های جبران ناپذیری به کارخانه قند یاسوج شد، به نحوی که متاسفانه شنیده ها حاکی از سرقت رفتن اموال کارخانه است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: امروز دانشجویان بسیجی و کارگران کارخانه قند خواستار سرعت بخشیدن در تعیین موضع نمایندگان بانک تجارت در قبال نحوه تصمیم گیری برای این مجموعه صنعتی مهم و حیاتی استان هستند.
گنجی در پایان بیان کرد: بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی در مورد این مطالبه عظیم استانی و کشوری کوتاه نمی اید و همچون گذشته با قدرت و بدون انعطاف در مقابل انقلابی نما‌ها و مسئولین فاسد ایستادگی کرده و تا راه اندازی مجدد این کارخانه درکنار کارگران مظلوم و محروم باقی خواهد ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار