معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کمبود داروی پیوندی در استان توضیح داد و از توزیع آن در هفته آینده در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 24 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در پی برخی انتقادات و درج خبری با عنوان کمبود و نبود داروی پیوندی در استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی توقعاتی که بیماران پیوندی در استان از مسوولان داشتند دکتر امام‌بخش قائدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص توضیح داد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به برخی مشکلاتی که در زمینه تهیه دارو وجود دارد و کشور تحت تحریم‌های ظالمانه و بی‌رحمانه دشمن مستکبر خارجی قرار گرفته اظهار کرد: خوشبختانه همزمان با هجمه ویروس مرگبار کرونا در کشور از حیث تامین داروهای این بیماری استان ما از جمله استان‌هایی به شمار می‌رود که تاکنون با کمبود مواجه نشده است.
این مسوول گفت: هر چند این روزها بیشتر توان خود را برای تامین داروی این دسته از بیماران به کار گرفته‌ایم اما از سوی دیگر غفلتی از باب تامین سایر داروها صورت نگرفته است.
وی بخش عمده‌ای از مشکلات دارو در کشور و استان را به دلیل تحریم‌های ظالمانه دانست و گفت: در خصوص داروی پیوندی‌ یا همان سلسپت مشکل تنها مربوط به استان ما نبوده و در همه نقاط کشور چنین کمبودی وجود داشته و با توجه به این که وارداتی است به مدت 10 تا 15 روز در کل کشور به مشکل برخورده‌ایم.
این مسوول در علوم پزشکی استان گفت: طبق گفته مدیر توزیع داروی کشوری که پیامی برای ما فرستاده روز پنج‌شنبه دارو وارد گمرک می‌شود و از هفته آینده شروع به توزیع خواهد شد که شرکت زهراوی اقدام به توزیع خواهد کرد.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی با وارد دانستن هرگونه گلایه از سوی بیماران پیوندی خاطرنشان کرد: خادمان مردم در وزارت بهداشت و در معاونت غذا و داروی کشور و استان در چنین موقعیت‌هایی به فکر مردم و بیماران هستند و این گونه نیست که از سوی مسوولان پی‌گیری نشود و یا دست روی دست بگذاریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار