هجوم بیرحمانه این ویروس منحوس بر مشکلات مردم افزوده که گله مندی مردم در این زمینه هر روز بیشتر و بیشتر می شود و انتظار میرود مسولین استانی مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان را در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۹۱۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 20 November 2020

تابناک کهگیلویه بویر احمد/محسن رحمانی، فعال فرهنگی در یادداشتی آورده است؛ قریب به ۹ ماه از شیوع و گسترش بیماری منحوس کرونا در کشور ما میگذرد. ویروسی که جهان را درگیر و در این مدت با توجه به شرائط جغرافیایی و بسته به رعایت پروتکل های بهداشتی در دنیا و به تبع آن در کشور و استان و شهرستان ما چندین موج را پشت سر گذاشت.

در این مدت حقیقتا کادر درمان کشور در شرائط بسیار سخت و نفسگیری قرار گرفت اما در این میان لنده که از محرومترین شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد می باشد مشکلات بسیاری پشت سر گذاشت.

هجوم بیرحمانه این ویروس منحوس بر مشکلات مردم افزوده که گله مندی مردم در این زمینه هر روز بیشتر و بیشتر می شود و انتظار میرود مسولین استانی مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان را در اولویت قرار دهند.

اگر چه مشکلات در حوزه بهداشت ودرمان زیاد است و از گذشته تا بحال این شهرستان مورد بی مهری مسولین استانی و کشوری بود به جهت تاکید و اولویت به گوشه ای از آنها اشاره می شود.

*کمبود پزشکان متخصص و نداشتن کلینیک پزشکان در شان مردم و خود پزشکان در شهر لنده!!

*نبود اورژانس و مشکلات بیشماری که مردم حادثه دیده در ارجاع  به دیگر شهرستان های همجوار متحمل می شوند!!

*نبود تجهیزات پزشکی! علیرغم تلاش نیروهای بهداشت و درمان با دستان خالی طی این این سالها خصوصا این ایام بحرانی باعث شده است شاهد مرگ میرهای بسیار باشیم.

* تاخیر در جواب دهی به تست های بیماران کرونایی! در این ایام کرونایی تاخیر بیش از حد و غیر متعارف در نتایج تستهای کرونایی در کنار مشکلات بیشمار حوزه بهداشت و سلامت قوز بالاقوز شده است و خوب است مسئولین بالادستی بدانند نتایج تست ها با تاخیر ۴ الی ۵ روز به دست مردم میرسد. تاخیری که قطعا باعث میشود خود مجموعه بهداشت و درمان نیز نتوانند برای خود برنامه ریزی داشته باشند.

در این روزها این نوع نگاه به مناطق محروم و دور افتاده از مرکز استان زمینه نگرانیهای فراوانی را بوجود آورده است که اولین آن شیوع بیش از حد این ویروس خواهد بود چراکه می بینیم مبتلایان و افرادی که تست می دهند به دلیل تاخیر در دریافت جواب ها عملا به قرنطینه نرفته و حتی برنامه ریزان و کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان نمی توانند برای افرادی که قرنطینه را رعایت نمی کنند اقدام خاصی انجام دهند.

از آنجائیکه سیاست وزارت بهداشت بر توزیع کیت های تشخیص سریع کرونا در مناطق محروم می باشد لذا مردم این شهرستان انتظار دارند این قبیل کیت ها در اختیار شبکه بهداشت ودرمان قرار گیرد تا بیش از این به دلیل کمبود تجهیزات و وسایل پیش پا افتاده شاهد شیوع و گستردگی این بیماری در سطح جامعه نباشیم.

*لازم بذکر است یکی دیگر از مطالبات مهم و اساسی مردم این شهرستان مربوط می شود به کلینک بستر درمانی!!

از انجائیکه به همت و تلاش بنیاد مستضعفان-علوی این کلینیک برای رفاه حال مردم لنده ساخته شده است میطلبد پیرو تفاهم نامه صورت گرفته این بنیاد و دانشگاه علوم پزشکی استان تنها مرکز درمانی شهرستان لنده تجهیز شود تا بلکه آلامی بر درد های چندین ساله مردم این منطقه باشد.

از استاندار محترم انتظار میرود به موضوعات ذکر شده در راستای کمک به مردم این منطقه محروم ورود کرده و دانشگاه علوم پزشکی را موظف به تامین کیت های تشیخصی کرونا با توجه و وضعیت وخیم جامعه و انجام تعهداتشان نسبت به تجهیز مرکز درمانی نماید.

با احترام 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار