آخرین جزییات شیوع کرونا در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا آخرین وضعیت آماری و مشکلات استان در مقابله با این بیماری را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 20 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلوبه و بویراحمد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸ هزار و هفتصد و هشتاد و سه نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند که ۸ هزار و سیصد و سی نفر آن ها ترخیص شده اند .
پرویز یزدانپناه با اشاره به این نکته که روز گذشته تعادلی تقریبی در ورود و خروج به بیمارستان ها داشتیم ، افزود : هم اکنون ۴۵۳ بیمار مشکوک و قطعی به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۶۶ نفر از این افراد بیمار قطعی کرونا محسوب می شوند .
وی با اشاره به این نکته که هم اکنون ۲۸ نفر از بستری ها در بخش مراقبت های ویژه هستند ، گفت : بیماران قطعی در استان تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که تعداد بهبود یافتگان قطعی ۱۴ هزار نفر می باشند و بقیه بیماران هم در قرنطینه هستند.
یزدانپناه ادامه داد : فوتی های ناشی از کرونا ۲۷۸ نفر هستند که ۲۳۲ نفر آن ها بیناری زمینه ای داشتند  ۳۶ نفر هم فاقد بیماری زمینه ای بوده اند.
وی گفت : تاکنون ۵۱ هزار و سیصد نمونه گیری در استان گرفته شده است که شاخص نمونه گیری در کشور ۶.۷ درصد و در استان ۷.۲ درصد است .  
یزدانپناه ادامه داد : روز گذشته ۳۶۱ نمونه از آزمایشگاه یاسوج دریافت شد که حدود ۲۳۰ نفر نتایج مثبت بود که بیشترین موارد به ترتیب برای کهگیلویه ۲۵ درصد ، گچساران ۲۴ درصد ، بویراحمد ۱۶ درصد ، چرام ۹ درصد ، لنده ۸درصد ، بهمئی ۶ درصد و بقیه موارد هم مربوط به دیگر شهرستان ها بوده است .
وی با مقایسه آمار در ماه های اخیر گفت : در مرداد ماه ۲ هزار و ۷ ، شهریور ۳ هزار و ۲۰۸ نفر ، مهرماه ۳ هزار و ۶۱۷ و آبان ماه ۶ هزار و ۳۵۹ نفر ابتلای قطعی داشته ایم که تعداد فوتی ها به ترتیب ماه ها ، ۳۴ ، ۴۹ ، ۶۰ و در أبان ماه ۹۸ نفر تا امروز بوده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات استان گفت : در شرایط حاضر مشکلات جدی اکسیژن برای شهید جلیل رخ داد که توانستیم ۲۰ تن از فولاد مبارکه گرفته و دپو شد.
یزدانپناه افزود: وقتی تجهیزات در استان وجود دارد باید از آنها استفاده کرد و جابه‌جا شود برخی ادارات چنین تصور دارند مالک این وسایل آنها هستند و سبب مشکلاتی برای بیمارستان می شوند در حالی که باید در شرایط سخت از این ظرفیت ها استفاده کرد.
وی افزود: معاونت درمان و پزشکان و پرستاران دچار بیماری کرونا  شده است. 
یزدانپناه گفت: از ۲۸ آبان ماه داروها رمدسیور زیر پوشش بیمه ها رفته است و زمینه راه‌اندازی pcr  فراهم شده است.
یزدانپناه گفت: از شهردار بابت همکاری با دانشگاه تشکر می کنم و سوله ای قرار بر تحویل داشتند که بتوان از آن استفاده کرد.
وی در پایان گفت : کهگیلویه شرایط خوبی ندارد  و وضعیت آن بحرانی دارد و چرام همچنین چنین وضعیتی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار