مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا، در مورد میزان اکسیژن طبیعی بدن در روزهای کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 15 November 2020
به گزارش «تابناک هگیلویه و بویراحمد»، حسین کرمانپور، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: برای اینکه بدانیم میزان اکسیژن بدن در شرایط طبیعی است، ارزیابی‌هایی وجود دارد که به آنها استناد می‌کنیم.
وی با اعلام اینکه عدد بالای ۹۳ برای اکسیژن طبیعی بدن مد نظر قرار می‌گیرد، افزود: اگر پایین‌تر از این عدد و تا مرز ۸۹ باشد، حالت هشدار است و اگر پایین‌تر از ۸۹ باشد، فرد باید بستری شود.
کرمانپور با عنوان این مطلب که میزان تنفس طبیعی افراد بین ۱۳ تا ۱۶ بار در دقیقه است، گفت: وقتی میزان اکسیژن بدن پایین بیاید، میزان تنفس را تا ۲۸ بار بالا می بریم و در صورتی که اکسیژن بدن در شرایط عادی قرار نگرفت، فرد باید بستری شود.
مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا، در ارتباط با دستگاه‌های سنجش اکسیژن بدن، افزود: برای اندازه گیری اکسیژن بدن با استفاده از دستگاه‌های انگشتی، باید یک دقیقه بالانس شود تا بتوان ضربان و اکسیژن بدن را ارزیابی کرد.
کرمانپور با عنوان این مطلب که میزان ضربان با اکسیژن بدن ارتباطی ندارد، گفت: پایین بودن ضربان ارتباطی با اکسیژن بدن ندارد، به طوری که ضربان ورزشکاران حرفه‌ای همیشه بین ۵۰ تا ۵۴ است، اما اکسیژن بدن آنها طبیعی است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
با سلام

با تشکر اززحمات کادر درمان کشور و همه نیروهای بسیج و سپاه و ارتش و نیروهای امتظامی و امنیتی وهمه مردم عزیزی که در جهاد کمکهای مومنانه افتخار آفریدند و حماسه های بزرگی خلق نمودند.

این بیماری ویروسی با رعایت بهداشت کنترل می شود. ودر دین اسلام نظافت جزیی از ایمان است.

متاسفانه این جو روانی و ترس و وحشت ایجاد شده که خود باعث ضعف ایمنی بدن می شود خطر بزرگی است.

متاسفانه خطرات بزرگتر کرونا، فضای مسموم مجازی و شاد برای دانش اموزان و جوانان مانند بیماریهای روحی و روانی ، مشکلات فرهنگی، عقیدتی و دینی و اجتماعی را کسی بررسی نمی کند.

آرتروز گردن و دیسک گردن، ضعف بینایی و چشم دراثر استفاده زیاد از موبایل و تبلت

نابودشدن تعلیم و تربیت در اثر تعطیلی مدارس و دانشگاهها

مساجد و حسینیه ها و مصلی ها و حرمهای مطهر و جلسات دعا و نیایش (یدالله مع الجماعه)را تعطیل نموده اند ولی سفره خانه ها و قهوه خانه ها و کافی شاپها که به مرکز منکرات و ترویج ابتذال تیدیل شده اند فعالند.

مشکلات بزرگی مانند بیکاری جوانان، عدم ازدواج جوانان، گرانی، تورم، بی ارزش شدن پول ملی، تعطیلی کارخانجات، حقوقهای نجومی و اشرافی گری بعضی مسئولین، قاچاق کالا، عدم توجه عملی به سیاستهای اقتصادمقاومتی،عدم توجه به توان و تولید داخلی و جوانان متعهد کشور،نادیده گرفته می شود.

اگر این مشکلات را حل و این وحشت وترس از کرونا را درجامعه کم کنیم مطمئن باشید آمار ابتلا و مرگ بسیار کم می شود.

ترویج روحیه ایثار و شهادت و فرهنگ غنی اسلام و ایجاد نشاط و شادابی و فعالیت در جامعه مانند سد محکمی در برابر انتشار کروناست.

این نظر شخصی بنده حقیر است و امیدوارم که هیچ کس به این بیماری مبتلا نشود و همه مشکلات مردم عزیز و غیور ما حل شود.

مردم ولایتمدار ایران که در پیروزی انقلاب و 8سال دفاع مقدس چون کوه ایستادند .

کشور ما سربازانی چون جهان آرا و همت و سلیمانی و صیادشیرازی و کاظمی و طهرانی مقدم و... کم ندارد. و اینانند که می توانند مشکلات را حل کنند.

هرچا که تفکر بسیجی حاکم شود مشکلی باقی نمی ماند.

برای شادی روح حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعین حرم و مدافعین سلامت

وسلامتی و طول عمر بابرکت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) صلوات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار