با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل آب روستاهای محمدآباد و بهارستان چیتاب شهرستان بویراحمد پس از مدت ها کش و قوس، به سرانجام می رسد.
کد خبر: ۹۱۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۸ 28 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از شبستان، آیت الله «سید نصیر حسینی» در نشست تعدادی از معتمدین روستای محمدآباد، امام جمعه و بخشدار چیتاب شهرستان بویراحمد با مسئولان آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور رفع معارضات آب آشامیدنی این روستا و روستای بهارستان، اظهار کرد: دولت خود را موظف می داند نسبت به گازرسانی، آب و برق روستاها اقدام کند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه مخزن آب در محل روستای محمدآباد و بهارستان را متعلق به دولت دانست و گفت: اهالی این روستاها باید همکاری لازم را برای آب رسانی به روستا داشته باشند.
وی ضمن تاکید بر توجه به بهداشت مخازن آب آشامیدنی روستاها، خاطرنشان کرد: آب و فاضلاب برای اصلاح شبکه آب رسانی به روستاها به ویژه روستاهای محمدآباد و بهارستان اقدام کند.
آیت الله حسینی خواستار همکاری سادات محمدآباد با آب و فاضلاب شد و گفت: باید صورت جلسه ای تنظیم و طبق آن ۹۰ درصد آب به روستای محمدآباد و ۱۰ درصد به روستای بهارستان اختصاص یابد.
حجت‌الاسلام «سید فرج الله پژمان» امام جمعه کبگیان در این نشست آب را مشکل اساسی ۸۵ خانوار دو روستای کبگیان دانست و گفت: آب و فاضلاب در این خصوص خدمات خوبی ارائه داده اما مشکل همچنان به قوت خود باقی است.
«علی‌ علی‌پور» هم با اشاره به اینکه شرایط خاص توپوگرافی و جمعیتی، بویراحمد را متمایز از سایر مناطق کرده، گفت: خدمت‌رسانی به چنین شهری موانع و مشکلات خاص خود را دارد و باید تلاش کنیم هزینه‌های نظام را در این شهرستان کاهش دهیم.
معاون عمرانی فرماندار بویراحمد با تاکید بر کنار گذاشتن مسائل قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای، اضافه کرد: بویراحمد ۷۵۵ روستا دارد که در کشور بی‌سابقه بوده و ۶۰۰ روستا دارای سکنه و مابقی خالی از سکنه هستند.
علی‌پور یادآور شد: کبگیان بویراحمد ۸۲ روستا با ۹ هزار جمعیت دارد ۷۱ روستا دارای سکنه است و پس از انقلاب خدمات زیادی به این منطقه ارائه شد.
وی تامین آب شرب با کمترین قطعی را اولویت این دو روستا دانست و ادامه داد: گاهی در دشت‌روم، سپیدار و سایر مناطق چنین موردی را شاهد هستیم که شرکت آبفا متعهد است آب سالم در اختیار اهالی قرار دهد.
معاون عمرانی فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: در جلسات متعدد متعهد شدیم تامین آب محمدآباد در اولویت باشد و آب مازاد به سمت بهارستان برده شود، فارغ از مسائل قضایی و اداری از مردم خواهش می‌کنیم برای حل این مشکل همکاری کنند.
گفتنی است در این نشست با حضور معتمدین روستای محمدآباد و مسئولان آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، آبفای استان متعهد شد آب رسانی به روستاهای محمدآباد و بهارستان را به سرانجام برساند، عملیات اجرایی این طرح از چهارشنبه همین هفته آغاز و اهالی این روستاها نیز همکاری لازم را با آبفا داشته باشند، با عنایت به قول همکاری مردم روستا در حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج و امام جمعه کبگیان، هیچ گونه حرف و حدیثی از تاریخ فوق نباشد و اولویت آب رسانی به روستای محمدآباد و سپس بهارستان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار