دبیرنهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی گفت: نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی بیش از دو سال است که در سطح کشور و استان با هدف افزایش سطح سواد رسانه‌ای مردم شکل گرفته و در حال فعالیت است.
کد خبر: ۹۱۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ 27 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، زهرا داوودی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های مرکز سواد رسانه‌ای گفت: برگزاری کلاس‌های مختلف مجازی آنلاین و آفلاین، کلاس‌های حضوری، مسابقات مختلف سواد رسانه‌ای، تولید کلیپ‌ها و پادکست‌های مختلف آموزشی از مهمترین فعالیت‌های نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی عنوان کرد: در قرن 21 فردی می تواند خودش را با سواد بداند که 6 سواد منتشر شده از نظر سازمان جهانی یونسکو را داشته باشد، که یکی از آن ها سواد رسانه‌ای است، به صورت ساده می‌توان گفت توانایی تجزیه و تحلیل همچنین نپذیرفتن بدون چون و چرای یک موضوع را می توان سواد رسانه ای تعریف کرد.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: دنیای امروز دنیای اطلاعات است، هر یک از ما روزانه با هزاران پیام رو به رو هستیم و اگر نتوانیم در این انفجار اطلاعاتی موضوعات کذب را از موضوعات صحیحی متمایز کنیم دچار سردرگمی خواهیم شد.

داوودی وظایف نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی را بر شمرد و گفت: نهضت سواد رسانه‌ای آمده به مردم بگوید ورود به هر چیزی به آموزش نیاز دارد، بدون داشتن سواد رسانه‌ای وارد فضای بی در و پیکر مجازی نشوید، جوانان و نوجوانان ما باید تفکر انتقادی داشته باشند و همان گونه که برای غذای جسمشان اهمیت قائل هستند غذای روحشان را نیز مد نظر قرا  دهند و رژیم مصرف رسانه را در کنار رژیم غذایی خود بگنجانند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی فضای بسیار نا محدودی است که زمان و مکان در آن مفهومی ندارد، این فضا به یک عضو خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است، عضوی که اگر کنترلش نکنیم بدون شک آن ما را کنترل خواهد کرد، کنترل افکار‌مان را به دست می‌گیرد و گاهی ممکن است دچار آسیب اعتیاد مجازی شویم که مشکلاتی را به دنبال دارد.

دبیرنهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امروز به واسطه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شاهد سکوت مطلق در خانواده ها هستیم، گفتگوی بین نسلی در خانواده‌ها از ۲ ساعت در ۱۰ سال پیش، به ۱۷-۲۰ دقیقه رسیده است که این مسئله تشدید کننده مسائلی، چون عدم داشتن راهنما و صمیمیت در منزل و افسردگی، ناامیدی و اعتیاد جوانان است.

داوودی گفت: والدین کهگیلویه و بویراحمدی باید مواظب باشند، گاهی کم بودن سطح سواد رسانه ای والدین نسبت به فرزندانشان باعث می شود که  والدین نتوانند کنار فرزندانشان باشند، این فصله و گسست نسلی بدون شک آسیب های جبران ناپذیری را برای آینده جوانان نوجوانان و کودکان امروزی را به دنبال  دارد.

وی  گفت: متاسفانه برخی از مادران ما برای رهایی از شلوغ کاری کودکان شان، گوشی همراه خود را بدون هیچ محدویتی در اختیار کودکان شان قرار می دهند، بدون اینکه متوجه باشند این کار چه صدمات روحی و جسمی را به فرزندشان وارد می کنند، اگر جایی از کودک زخم شود مادر سراسیمه به سمتش می دود اما در خصوص گوشی او را به راحتی در دنیایی نامحدود رها می‌کند.

دبیرنهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: والدین از آسیب‌های فضای مجازی غافل نشوند، سواد رسانه‌ای شان را با حضور در کلاس‌های نهضت سواد رسانه ای افزایش دهند.

داوودی افزود: نهضت سواد رسانه‌ای  انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد این آمادگی را دارد که کلاس های سواد رسانه ای را به صورت مجازی آنلاین، آفلاین و حضوری با ارائه مدرک معتبر با حضور مدرسان و مربیان برتر در این بخش برای همه ارگان های دولتی و غیر، مساجد، محله ها، اقشار مختلف مردم در سراسر استان به صورت رایگان برگزار کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار