امسال هزار و ۷۰۰ تن انواع لیمو ترش در شهرستان چرام تولید شد.
کد خبر: ۹۱۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 27 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: با توجه به وجود آب فراوان و خاک حاصلخیر این منطقه در ۳ هزار و ۲۴۰ هکتار از باغ های این شهرستان لیمو کشت شده است.
صفر پور با بیان سطح باغات مرکبات شهرستان حدود ۷۵۰ هکتار است، افزود: حدود ۳۰۰ هکتار از این سطح به انواع لیمو ترش اختصاص دارد که ۲۴۰ هکتار آن مثمر است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط، سن و زمان کاشت متوسط عملکرد باغ های لیمو ترش شهرستان در هر هکتار حدود ۷ تن است.
صفر پور با بیان اینکه امسال هزار و ۷۰۰ تن انواع لیمو ترش در شهرستان چرام تولید شده است، گفت: امسال میزان درآمد زایی این محصول برای باغداران شهرستان بیش از ۱۵ میلیارد تومان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام با بیان اینکه کشاورزی و باغداری این شهرستان در زمان برداشت لیمو برای جوانان اشتغالزایی ایجاد می کنند افزود: در زمان برداشت محصول لیمو ترش برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.
صفرپور افزود: بارش‌هایی که فروردین امسال در زمان گل دهی درختان رخ داد موجب خسارت‌هایی به باغات شهرستان وارد شود و به تبع آن عملکرد کاهش یافت.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سال آینده ۸۰ درصد از باغات ۴۰۰ هکتاری شمس آباد به ثمر دهی می‌رسد پیش بینی می‌شود میزان تولید لیموترش شهرستان چرام حدود ۵۰ درصد افزایش یابد. / صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار