کارگاه تولید ماسک جراحی سه لایه در سرآبتاوه از توابع شهرستان بویراحمد افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳ 27 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از بسیج، این کارگاه تولید ماسک با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح استان، سرهنگ پاسدار جمیشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح، سرهنگ پاسدار ناصر صالحی مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح ، سرهنگ پاسدار ولی شکوهیان مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه فتح ، رضا حسین پور مدیرکل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و امام بخش قائدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افتتاح شد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: سرمایه گذاری این کارگاه تولیدی توسط بخش خصوصی انجام شده است که با توجه به شرایط فعلی کشور و استان راه اندازی اینگونه کارگاه ها می تواند بخشی از مشکلات را بر طرف کند.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت این استان با بیان اینکه امروز سومین کارگاه تولید ماسک در استان راه اندازی شد گفت: این کارگاه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان آغاز به کار کرد.
رضا حسین پور با بیان اینکه در این کارگاه ۳۹ نفر مشغول به کار شدند افزود: مجموعه تولیدات این واحد صنعتی حدود ۳۰۰ هزار بسته در روز است.
وی ادامه داد: واحد‌های که در زمینه تولید ماسک فعالیت دارند تا زمان راه اندازی هیچ مجوزی نیاز ندارند.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت گفت: متقاضیان و تولید کنندگان ماسک فقط باید از غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مجوز بهداشتی دریافت کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: این کارگاه همه مجوز‌های لازم را برای تولید ماسک استاندارد دریافت کرده است.
امام بخش قائدی افزود: ماسک‌های تولیدی این واحد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تولید می‌شوند.
وی با بیان اینکه ماسک‌های استاندارد باید ۳ لایه بوده و مانع ورود مایعات یا ذرات معلق در هوا به دهان و بینی شوند گفت: ماسک‌های این واحد تولیدی به صورت ۳ لایه که شامل یک لایه ضد آب بیرونی اسپان باند، یک لایه میانی ملت بلون و یک لایه ضد آب داخلی اسپان باند ساخته شده‌اند.
مدیرعامل شرکت سلامت آفرینان بهشت این کارگاه تولیدی هم گفت: در حال حاضر روزانه 200 هزار عدد ماسک برای افراد بزرگسال تولید می‌کنیم.
محمد مهدی عطای نیا افزود: تا دو هفته آینده ماسک کودک با ظرفیت تولید 100 هزار عدد در شبانه روز هم به تولیدات این کارخانه اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: با افزایش و اختصاص سهمیه پارچه می‌توانیم تولیدات خود را به روزانه 500 هزار عدد ماسک برسانیم.
عطایی از مجموعه سپاه فتح ، ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح به خاطر پیگیری تامین پارچه سهمیه ای مورد نیاز این کارگاه تولیدی تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار