مستند کوتاه "وایه "تولید حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد به بخش رقابتی سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 27 October 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری با بیان این خبر گفت:دبیر خانه سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران آثار راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره را اعلام کرد که طی آن فیلم مستند کوتاه وایه به کارگردانی فروزان جاویدی به این جشنواره معتبر راه یافت.

راهیابی مستند حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد به جشنواره بین المللی فیلم تهران


اکبر آیین اظهار داشت: این مستندبه مدت 16 دقیقه روایتی از تلاش های دختری است بنام فریبا ، در یکی از روستاهای دور دست استان کهگیلویه وبویراحمد که برای ادامه تحصیل در شرایط نبود فضای آموزشی در منطقه تلاش می کند.
آیین به عوامل فیلم وایه اشاره کرد و گفت:تحقیق و پژوهش و کارگردانی این فیلم توسط فروزان جاویدی از فیلمسازان خوب هم استانی انجام گرفته، و توسط مجتبی سلیمانی و سید مهدی خرسندی تصویربرداری شده است.
وی افزود:تهمینه یزدانپناه صدا برداری،محمود نوری و مجتبی سلیمانی فر تدوین وفرهاد میر محمد صادقی و سهراب کرم رودی موسیقی این فیلم را بر عهده داشتند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کارگردان فیلم وایه نیز گفت: ایده ی شکل گیری این مستند ازیک پروژه ی عکاسی با عنوان مشاغل زنان روستایی استان شکل گرفت که در آن به سختی کار روزانه زنان روستایی استان پرداخته می شد.
فروزان جاویدی خاطر نشان کرد: در روندتحقیق این پروژه متوجه شدم که متاسفانه هنوز حق تحصیل برای جمع زیادی از دختران روستایی در مناطق دورافتاده و محروم استان به رسمیت شناخته نمی شود اما دوست نداشتم که صرفا به این معضل به صورت خام بپردازم این بود که با کمک زندگی فریبا بعنوان دختری که روزانه چهار ساعت برای رفت آمد به مدرسه پیاده روی می کرد و از هیچ تلاشی برای به رسمیت شناخته شدن حق خود فروگذاری نمی کرد به عنوان یک نماد موفق و نقطه ی امید بخش به این معضل بپردازم.
سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از ۷ آبان ماه جاری با برگزاری نشست‌های تخصصی در تهران آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار