رشد خیره کننده اقتصادی آمریکا و افزایش فاصله آن با اقتصاد چین و همچنین کاهش نرخ بیکاری در سایه سیاست اقتصادی دولت ترامپ بدجوری اژدهای زرد را آزرده کرده و به نوعی درصدد برداشتن ترامپ به عنوان مسبب اصلی این ناکامی بودند.
کد خبر: ۹۱۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ 26 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امیر محبی فر فعال رسانه ای و فرهنگی طی یادداشتی نوشت : جمهوری کمونیستی خلق چین که سودای ابر اقتصادی  و ابر قدرتی در جهان را در سر می پروراند ،در مسیر نیل به این مهم با انتخاب دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ با موانع جدی روبرو شد و سیاستهای اقتصادی این رئیس جمهور تاجر پیشه عملا دولت چین را در رسیدن به قدرت اول اقتصادی دنیا ناکام گذاشت.
وضع مالیتهای سنگین بر کالاهای  صادراتی چین به آمریکا در طول چهار سال گذشته به چالشی بزرگ در سر راه رشد اقتصادی دولت چین مبدل گشته و باعث استیصال چینی ها در یافتن راهکاری برای مقابله با این سیاست دولت ترامپ شده بود.
رشد خیره کننده اقتصادی آمریکا و افزایش  فاصله آن با اقتصاد چین و همچنین کاهش نرخ بیکاری در سایه سیاست اقتصادی دولت ترامپ بدجوری اژدهای زرد را آزرده کرده و به نوعی درصدد برداشتن ترامپ به عنوان مسبب اصلی این ناکامی بودند.
هر چند نمی شود به ضرس قاطع و یقین کامل اظهار نظر نمود ولی انتشار ویروس کرونا کمتر از یکسال مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شیوع آن از ووهان چین و از همه مهم تر کنترل این ویروس توسط دولت چین با حمعیتی قریب به یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر شائبه ساخته شدن این ویروس توسط چین برای شکست دونالد ترامپ را بشدت تقویت کرده،چرا که تلفات سنگین این ویروس در آمریکا و آمار بالای مبتلایان به آن عملا به پاشنه ی آشیل دولت ترامپ در انتخابات تبدیل شده و عملا تحلیل گران برجسته و سیاستمدران کهنه کار ایالات متحده مدیریت دولت ترامپ را در این بحران نا کارامد دانسته و به نوعی نارضایتی عمومی را از ترامپ به دنبال داشته.
کاهش رشد اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری به واسطه تاثیرات مخرب ویروس کرونا در چند ماه مانده به انتخابات آمریکا که تا قبل از شیوع این ویروس دارای شرایط خوبی بوده و از رضایت عمومی در بین آمریکاییان نسبت به سیاستهای اقتصادی ترامپ برخوردار بود ،ذهنها را به سوی این موضوع سوق داده که چشم بادمیهای زیرک ممکن است برای نجات از این مهلکه دست به چنین اقدام غیر اخلاقی برای شکست دونالد ترامپ در انتخابات زده باشند تا بتوانند سیاست ابر اقتصادی خود را به راحتی دنبال کنند.
به هر روی تا انتخابات ۱۳ آبان ماه فرصت زیادی نیست و نتیجه آن و چگونگی مهار ویروس کرونا در رفع بسیاری از ابهامات و شائبه ها تعیین کننده خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار