رئیس علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت کرونا در استان را بحرانی توصیف کرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ 25 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 195 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.
 دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم‌اکنون 293 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 117 بیمار کرونایی قطعی بوده و 21 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 285 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 وی اذعان داشت: از 416 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود.
دکتر یزدانپناه یادآور شد‌: با توجه به اینکه کووید ۱۹ و آنفلوآنزا هر دو ویروس های خطرناکی هستند و علایم بروز آنها نیز شبیه هم است، بروز همزمان این دو ویروس در فرد بسیار خطرناک بوده و شرایط سلامتی فرد مبتلا در معرض خطر جدی قرار می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: این دو بیماری ریه را درگیر کرده و فرد مبتلا را دچار تب و لرز، سردرد و سایر علایم مشابه خواهد کرد به همین دلیل برای پیشگیری از کرونا و آنفلوآنزا از مردم می خواهیم اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را به طور کامل رعایت نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار