کد خبر: ۹۱۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 23 October 2020
سخنگوی وزارت بهداشت : متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر سیما لاری افزود :از دیروز تا امروز ۲ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

کرونا باز هم رکورد زد، شناسایی ۶۱۳۴ بیمار جدید
 
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر رسید، افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۴۶ هزار و ۶۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
 
کرونا باز هم رکورد زد، شناسایی ۶۱۳۴ بیمار جدید
 
لاری با اشاره به اینکه ۴۹۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند ، گفت: تا کنون چهار میلیون و ۶۵۸ هزار و ۷۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
مردم خودقرنطینگی را رعایت کنند
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس کووید 19 توصیه ما این است که در صورت داشتن تماس نزدیک با بیمار مبتلا به کرونا، خود را به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه کنند. فضای مشترک را در منزل با سایر اعضای خانواده به حداقل ممکن برسانند و مراقب بروز علائمی هر چند خفیف، از جمله سرفه، تنگی نفس، تب، درد عضلانی، سردرد یا از دست دادن حس چشایی و بویایی باشند.

وی ادامه داد: همچنین ضروری است که این افراد منزل یا محل قرنطینه خود را تحت هیچ شرایطی ترک نکنند و در صورت نیاز به خروج از منزل جهت مراجعه به مراکز درمانی، حتما  ماسک بزنند و به هیج وجه از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنند.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: در شرایط پاندمی، سهل انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی، جدی‌ترین تهدید برای سلامت جامعه است که امیدواریم با تقویت و نهادیه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی شاهد گذر از روزهای سخت و پر التهاب همه گیری این بیماری در کشور باشیم. / صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار