کد خبر: ۹۱۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 22 October 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد حسین کلانتری در نشست ستاد ی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آمار فوتی‌ها در حال افزایش است اماکن پر تجمع مثل آرامستان‌ها باید تعطیل شود الا اینکه موردی فوت کند و تنها بستگان درجه یک حضور داشته باشند و تمام مساجد از هرگونه تجمع تا ۱۰ آبان بپرهیزند.

وی گفت: در این اوضاع و احوال تشییع جنازه نباید باشد و مراسم ختم هم محدود باشد و همه شهرداری‌های استان موظف هستند هر کجا پارچه ختم زده شده جمع آوری کنند و باید از این وضعیت بدون خواهش و تمنا خارج شویم.

استاندار گفت: هم زمان باید در کنار توصیه‌ها و تمناها اقدامات سخت افزاری هم باشد و با فول معلمین و کادر مدرسه فعالیت نکنند و فعالیت‌های آموزشی را بیشتر به سمت سامانه شاد شیفت بدهند.

وی گفت: مدارسی که از نظر ما مشکل ندارند هم خطرساز هستند همان که بچه‌ها با یک خودرو به مدرسه بیایند مشکل پیش می‌آید و باید زنجیره قطع شود.

این مسوول ارشد استانی گفت: در خصوص نماز جمعه کلاٌ انتظار تعطیلی آن‌ها هست تا دهم آبان هیچ مراسم عروسی به صورت تجمع نباشد و هیچ تجمع سیاسی و فرهنگی و آموزشی در استان وجود نداشته باشد.

وی گفت: از دادستانی و اماکن و نیروی انتظامی و صمت و تعزیرات قدردانی می‌کنی اما باید کمیته ها و تیم های بازرسی افزایش پیدا کنند و اماکنی که بسیار پر خطر هستند برخورد شوند و به ادارات تذکر جدی داده شود.

به نقل از فارس استاندار گفت: اقدامات هر چند در استان ما موثرتر از همه استان‌های کشور بوده و هیچ استانی به اندازه ما نیرو و توان نگذاشته است برای مثال یک معاون را به صورت تخصصی برای این کار گذاشته‌ام.

وی ادامه داد: به پمپ بنزین‌ها اخطار داده شود همچنین از کادر درمانی بیشتر حفاظت شود و همه دستگاه ها و سازمان‌ها الزام دارند که لوازم را تهیه کنند و دستگاه‌های امدادی هم بسته‌های بهداشتی در اختیار قشر هدف قرار دهند.

استاندار گفت: افزایش تخت‌های بیمارستانی را داریم در سه حوزه تخت‌های بستری و ای‌سی‌یو باید افزایش داشته باشیم و نباید بیمار به بیمارستان مراجعه کند و در حیاط بیمارستان بماند چرا که ما روی حرف شما مسوولان درمانی استان حساب می کنیم و حمایتی که از دانشگاه می کنیم حمایت از دستگاه نیست بلکه به خاطر حمایت از سلامت مردم است.

وی تاکید کرد: قضیه پارچه برای ماسک حل شود و هر چه دانشگاه نیاز به ماسک دارد از کارگاه پارک علم و فناوری با قیمت مصوب در اختیار آن‌ها گذاشته شود و همچنین مصوبات ستاد از این به بعد باید یکی یکی مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار دستور داد که لیست تفکیکی قرنطینه هر شهرستان تهیه شود تا نهادهای امنیتی روی این افراد نظارت داشته باشند الان یکی از محل‌های ضربه خوردن در استان افرادی هستند که ناقل بوده و ویروس و بمب ویروسی را آزاد کرده و منتقل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار