کد خبر: ۹۱۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 22 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیده ریحانه حسینی مسئول بسیج دانشجویی پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه ای خطاب به مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان بویراحمد و دنا و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی آورده است: ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول، مطلع شدیم که طرح الحاق تبصره ١١ به ماده ١٧ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و نهضت سواد آموزی را امضا نموده اید. قانونی که مصوب سال ۸۸ بوده و بنا بود یک بار برای همیشه  تکلیف معلمان حق التدریسی، نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشخص کند. 
اما امروزه شاهد آنیم که با گذشت حدود ۱۱ سال از تصویب قانون نامبرده ۱۱ الحاقیه و اصلاحیه خورده تا جایی که حدود ۱۹۷ هزار نفر از این طریق تحت عنوان معلم به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند.
حال و پس از ۱۱ سال و ۱۱ بار الحاقیه مجددا طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون مذکور در دستور کار مجلس قرار گرفت که به موجب آن وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف مدت دو سال پس از تصویب این قانون به معلمان طرح خرید خدمات آموزشی که در طول سال‌های تحصیلی ۹۳_۹۴ تا ۹۸_۹۹ بر اساس ماده ۴۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به کار گرفته شده اند را به منظور تامین نیرو با توجه به مقطع تحصیلی (حداقل لیسانس)، جنسیت و سنوات همکاری با این وزارتخانه پس از گذراندن یک دوره در دانشگاه فرهنگیان (حداکثر سه ماهه) و اخذ نمره قبولی در آزمون پایان دوره به استخدام در آورد. 
تعجب آنجاست که نمایندگان مجلس علی رغم آگاهی و اشراف بر وضعیت نیروهای خرید خدماتی و ضربات جبران ناپذیری که این رویکرد در آینده بر پیکره نظام تعلیم و تربیت وارد می کند همچنان به دنبال تثبیت جایگاه ایشان در آموزش و پرورش هستند. 
طرحی که بخش قابل توجهی از کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش را جبران می کند اما گویا هدف صرفا افزایش آمار معلمین و نه افزایش کیفیت آن است.
با مصوب شدن این طرح عملا فرصت چندین هزار ردیف استخدامی آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان گرفته می شود و موجب تضعیف این دانشگاه و در دراز مدت، ضربه به 
سرمایه های انسانی کشور خواهیم بود که این اتفاق دهن کجی آشکار به اسناد بالادستی و فرامین بیِّن و صریح رهبری عزیز است. 
جناب آقای دکتر روشنفکر،
انتظار این هست موضع، عملکرد و آرای شما در مجلس شورای اسلامی به عنوان فردی که برآمده از خانواده بزرگ آموزش و پرورش و مهم تر دانشگاه فرهنگیان هستید، همه و همه در مسیر ارتقای کمی و کیفی دانشگاه و افزایش کیفیت نیروی انسانی این وزارتخانه باشد، 
و همچنین صحبت اخیر رهبری عزیز را نصب العین قرار دهید که فرمودند:
((باید این جور باشد که حتّی یک معلّم از غیر این مسیر وارد آموزش پرورش نشود. ما دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجائی را جوری ظرفیّت‌سازی کنیم و جوری سازماندهی کنیم که همه‌ی معلّمین به قدر کفایت بیایند از اینجا عبور کنند و وارد آموزش و پرورش [بشوند]. 
به عزیزان مجلس هم سفارش کنم این طور نباشد که یک جوری تصویب کنند که مثلاً یک جمعی، یک وقت بی‌حساب به شکل برف‌انباری، همین جوری وارد آموزش پرورش بشوند؛ این جوری مصلحت نیست. هر کاری انجام میگیرد، ورودی معلّمین [باید] از طریق این دو دانشگاه باشد)) ۹۹/۶/۱۱ 
کیست که نداند دنبال کردن این مدل جذب معلم عملا دانشگاه فرهنگیان را که بنا بود مرکز ثقل اصلی اموزش و پروش باشد به حاشیه رانده و به مسیر فرعی تربیت معلم و نه اصلی بدل خواهد کرد. 
ما از حضرتعالی درخواست داریم با رد این طرح و بلکه بسته شدن پرونده این قانون یازده ساله برای همیشه، نیز تلاش در جهت توسعه زیر ساخت های کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان در مسیر تحقق تحول بنیادین اموزش و پرورش گامی موثر بردارید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار