کد خبر: ۹۱۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳ 21 October 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همزمان با هفتمین روز از دهه وقف که به نام جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری نامگذاری شده است مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در نشست تخصصی وقف با فرهنگیان در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی گفت: فرهنگیان و دانش آموزان نقش مهم وتاثیر گذاری در نهادینه کردن مقوله مهم فرهنگ وقف در جامعه دارند .
حجت الاسلام والمسلمین سید نورالله جنتی با اشاره به اینکه ترویج مقوله وقف برای انجام کارهای عام المنفعه و حل مشکلات جامعه است گفت: وقف اقدامی ماندگار و جاودانه و راهکاری برای زدودن فقر ومحرومیت از جامعه اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: به همت واقفین خیر اندیش 35 موقوفه درسطح استان داریم که با توجه به نوپا بودن استان ترویج این سنت حسنه درحال گسترش است.
جنتی پور افزود: وقف متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای جامعه بشری کارکردهای محتلفی دارد که امروز نیازمند توسعه موقوفات در حوزه بهداشت ،سلامت و کشاورزی جهت امنیت غذایی و توسعه هستیم.
وی افزود: وقف معامله انسان با خداست و روح انسان را به‌سوی تعالی هدایت می‌کند و انسان را از صفات رذیله و بخل دور کرده و انسان را به نوع‌دوستی نزدیک می‌کند.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه وقف چشمه ای جوشان وذخیره ای تمام نشدنی در جامعه است گفت: فرهنگیان عزیز با تبیین مقوله وقف برای دانش آموزان وخانواده ها می توانند به ترویج این فرهنگ نبوی در جامعه کمک کنند .
وی با تاکید بر توسعه سرمایه‌گذاری از طریق ظرفیت‌های وقفی خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات برای جهش تولید و اشتغال پایدار استفاده کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرهنگ وقف همانند سایر موضوعات فرهنگی، دینی، اجتماعی و اقتصادی برای وارد شدن به قلمرو هنجاری جامعه و تبدیل شدن به فرهنگی فراگیر نیازمند تشریح، تبلیغ، بسترسازی، تمهید مقدمات و شرایط اجرایی مناسب و متناسب با نیازهای روز جامعه است.
حجت السلام قاسم مومنی به شرایط جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی امروز شاید بصورت تکی نشود موقوفه‌ای ایجاد کرد اما اقشار مختلف مردم و طوایف با هم و به صورت گروهی وقفی را در جهت رفع نیازمندی های جامعه یا طایفه خود ایجاد کنند که این نوع وقف در استان قابل اجرا هست.
وی به هزینه‌های سرسام آور ازدواج که بعضا سودی جز به زحمت انداختن عروس و داماد ندارد اشاره کرد و گفت: ایلات، طوایف و اقشار مختلف مردم می‌توانند با ایجاد موقوفه جمعی به ازدواج جوانان طایفه خویش کمک کنند و گامی ارزشمند در جهت کمک به همنوعان خویش بردارند.
مومنی شاد با بیان اینکه وقف جمعی‌، امتیاز داشتن یک موقوفه را به میان تمام خانواده‌ها می‌برد، گفت: امروز به وسیله وقف جمعی همه می‌توانند واقف باشند و وقف نیز دیگر در خصوص متمکنین نیست و ثواب وقف می‌تواند در اختیار همه قرار گیرد که فرهنگیان نقش مهم وتاثیر گذاری در این زمینه دارند.

معاون آموزشی مرکز تحقيقات آموزش کشاوری ومنابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه توجه به وقف در حوزه کشاورزی را برای امنیت غذایی جامعه مهم دانست.
فرامرز روزبهی گفت: با توجه به پتانسیلها وظرفیتهای استان در بخش کشاورزی و لزوم توجه به تربیت نیروی انساني هنرستان کشاورزی در دو رشته به صورت شبانه روزی راه اندازي شد که برای توسعه آن نیازمند همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها هستیم.
وی از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خواست از زمین‌های وقفی در اراضی برای کمک به مهارت آموزشی دانش اموزان با مرکز تحقیقات همکاری کند.

مدیر هنرستان‌ کشاورزی حضرت آیت‌اللّه ملک حسینی نیز در این جلسه نگاه به مقوله وقف در عصر امروزی را در کمک به حل مشکلات مردم مهم دانست .
سید ولی موسوی از آمادگی همکاران فرهنگی برای ترویج فرهنگ وقف این سمت زیبای الهی خبر داد.
وی از اهتمام مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ استان در پیگیری این مقوله مهم در استان تشکر و قدر انی کرد

در پایان این نشست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به سوالات فرهنگیان در زمینه وقف پاسخ دادند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار