دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: سن افراد متوفی فوق ٣٣،٤٦،٤٩ و ٨٠ سال بوده است و دو نفر از متوفیان فوق فاقد بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 19 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 180نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.
 دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: سن افراد متوفی فوق ٣٣،٤٦،٤٩ و ٨٠ سال بوده است و دو نفر از متوفیان فوق فاقد بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
وی ادامه داد: هم اکنون 314 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 140 بیمار کرونایی قطعی بوده و 21 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 9505 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی اذعان داشت: از 170 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود. روند افزایشی موارد مثبت در شهرستان دنا در طی یکی دوهفته گذشته قابل توجه بوده است و لازم است مردم این شهرستان رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را بنمایند که در غیر این صورت وضعیت این شهرستان قرمز می شود.
دکتر یزدانپناه با بیان اینکه هم اکنون شرایطی را تجربه می کنیم که در ابتدای شهریورماه نسبت به وقوع آن هشدار داده بودیم، تصریح کرد: وضعیت فعلی شاید نتیجه عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نیمه دوم مرداد و شهریور باشد. با توجه به پایان رسیدن ماه های محرم و صفر و شروع ماه ربیع الاول از مردم شریف استان خواهش داریم که یا مراسمات خود را به تعویق بیاندازند و یا با حداقل افراد خانواده و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز برگزار کنند و به این موضوع توجه کنند که در شرایط کنونی مبتلا شدن خانوادگی شده است و سن مرگ و میر در اثر کرونا به میانسالی کاهش پیدا کرده است.
وی یادآور شد: در شرایط موجود لازم است که همه مردم از ماسک استفاده کنند، رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراودات ( حداقل ٢ متر) را داشته باشند، عدم مراجعه به مکان های پرخطر، عدم حضور در هر نوع تجمعی، پرهیز از سفر و عدم نشست های خانوادگی می‌تواند در پیشگیری از شیوع کرونا موثر باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تاکید بر پایبندی بیش از پیش مردم به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: با افزایش رفتار تهاجمی ویروس، شمار جان باختگان کرونایی در همه جای کشور و همچنین در استان ما مدام رو به افزایش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار