رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 172 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 3 هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۰۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 16 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 324 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 126 بيمار كرونايي قطعي بوده و 22 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.
یزدانپناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 9230 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وي اذعان داشت: از 383 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد( حدود ١٠٠ مورد مثبت)، کهگیلویه و گچساران و بقيه موارد در ساير شهرستان هاي استان بود.
 یزدانپناه خاطر نشان کرد: متأسفانه  شهرستان بویراحمد از وضعیت قرمز نیز عبور کرده است و با ادامه این روند شرایط بحرانی تر خواهد شد.
 وی ابراز داشت: ساده انگاری و بی تفاوتی بخش عمده ای از جامعه و بی احتیاطی و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی عامل ایجاد وضعیت کنونی بوده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه میزان استفاده از ماسک توسط مردم باید به حداکثر برسد، افزود: چنانچه کمتر از 90 درصد مردم ماسک بزنند در جلوگیری از انتقال ویروس موفقیتی حاصل نخواهد شد.
وی گفت: خانه امن ترین مکان به ویژه برای مادران باردار و گروه های آسیب پذیر و دارای بیماری های زمینه ای است و در خانه ماندن باید بیشتر ترویج یابد چرا که اوضاع خیابان ها، مراکز خرید و معابر شلوغ استان به هیچ وجه مطلوب نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار