شورای اسلامی شهر یاسوج توسعه آرامستان‌ها در شهر یاسوج را مصوب کرد و شهرداری موظف است آرامستان فعلی را توسعه و در دو نقطه دیگر از شهر آرامستان جدید احداث کند.
کد خبر: ۹۰۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 16 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شهر یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و همچنین مرکز استان بودن یکی از شهرهای شاخص مهاجر‌پذیری در کشور به شما می‌آید و این روند مهاجرت به شهرستان عاملی شده تا توجه به توسعه زیرساخت‌های شهری و تامین نیازهای رفاهی و خدماتی بیش از پیش خودنمایی کند.
این درحالی است که به دلیل عدم تناسب توسعه امکانات شهری با  سیل مهاجرت به شهر یاسوج دغدغه خدمت رسانی به شهروندان امروز کاملا محسوس است و چالش مهم حاشیه نشینی و بروز مشکلات متعدد زنگ خطر را نه تنها برای مسولان بلکه برای خود ساکنان به صدا در آورد ه است.
اما نکته اینجاست که تامین نیازهای خدماتی شهروندان در این منطقه تنها به امور روز مره ختم نمی‌شود و موضوع توسعه آرامستان‌ها برای تدفین اموات یکی از مهمترین نکات است که می‌تواند درصورت بی‌توجهی به معضلی غیرقابل حل برای شهرستان باشد و ظاهرا امروز یاسوج درگیر این مشکل شده که بسیاری از ساکنان شهرستان برای تدفین اموات خود دچار مشکل شده و نمی‌دانند واقعا کجا باید پیکر عزیزانشان را به خاک بسپارند.
نکته نگران کننده‌تر اینجاست که معضل یاد شده با ممنوعیت دفن اموات در قبرستان‌های طایفه‌ای در حومه شهر یاسوج، مردم باید بالاجبار اموات خود را در تنها آرامستان مرکز شهر«آرامستان شرف‌آباد» دفن ‌کنند، درحالی که ظرفیت این آرامستان در حال تکمیل شده است و  گورهای طبقاتی نیز جوابگو نخواهدبود و مسولان در این زمینه باید آینده‌نگری کنند.
ایجاد آرامستان در شهرها یکی از وظایف تعریف شده برای سازمان خدمات شهرداری‌ها هست، و هم اکنون نیز مدیریت تنها آرامستان شهر یاسوج به عهده مجموعه شهرداری این شهر است.
شورای شهر یاسوج در اکثر جلسات خود با مراجعه‌ها و مکاتبه‌های مختلفی برای توسعه آرامستان‌ها در شهر یاسوج از طرف شهروندان مواجه بوده‌ و همین امر سبب شد تا اعضای شورای شهر یاسوج به این موضوع ورود کرده و مصوبه‌ای را بدین منظور بگذرانند.
شورای اسلامی شهر یاسوج مصوب نمود: به دلیل مهاجر پذیر بودن شهر یاسوج و نبود مکان برای دفن اموات طوایف و تیره‌های مختلف در شهر، شهرداری یاسوج آرامستان شرف آباد را گسترش و به حذف معابر طویل اقدام نماید و‌ در دو نقطه سر رود شمالی و جنوبی مطابق پیش بینی صورت گرفته در بودجه سالانه شهرداری اقدام به خرید زمین  برای ایجاد آرامستان‌های جدید نماید.
نباید دست روی دست بگذاریم
به نقل از تسنیم ، فرماندار بویراحمد در این خصوص اظهار داشت: قبرستان‌های فامیلی تمام اصول و ضوابط حاکم بر آرامستان‌ها را نادیده گرفته که اگر دست روی دست بگذاریم از الان تا آینده به یکی از چالش‌های بزرگ مسئولان یاسوج تبدیل می‌شود.
شاهرخ کناری ورود دستگاه‌ قضایی و دادستان را ضروری دانست و تاکید کرد: قبرستان‌ها باید محصور و محدود شوند و همه آرامستان‌ها در آرامگاه شرف آباد تجمیع شود.
وی با بیان اینکه قبرستان‌های تل زالی، معصوم آباد، گوشه، محمود آباد و… چسبیده به شهر هستند، افزود: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری شهر یاسوج، وجود این آرامستان‌ها نگاه و نظر هر مسافر، گردشگر و یا خانواده‌ای را به خود جلب می‌کند که این زیبنده نیست.
کناری با بیان اینکه در گذشته واگذاری زمین‌های قبرستان شرف آباد و فروش آنها کاری اشتباه بوده است گفت: پیش‌بینی مکان جدید آرامستان یاسوج با در نظر گرفتن همه شرایط و ضوابط باید در دستور کار دستگاه های متولی قرار بگیرد.
وی افزود: بخشی از 70هکتار زمین وقفی امامزاده مختار می‌تواند با نظر فقهی و ولی فقیه یا نماینده ایشان به این کار اختصاص داده شود و باید با توجه به عام المنفعه بودن امر، همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صدیقه زارع زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
من میخوام درکنارخانوادم درشرف آبادباشم نمیخوام مث خودم بچه هام حسرت دوربودن قبرم رابخورن ک نتونن براتسکین دلشون قبروزیارت کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار