هدایت نیا با بیان اینکه کمترین گروه درگیر بوده تا ۹ سال است، متذکر شد: از ۱۰۰ درصد حدود ۳۳ درصد موارد مثبت ما کارکنان است که جای تامل دارد و باید ریشه یابی شود.
کد خبر: ۹۰۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳ 15 October 2020
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام گفت: حدود ۳۳ درصد موارد مثبت ما کارکنان هستند که جای تامل دارد و باید ریشه یابی شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حسن هدایت نیا در نشست خبری با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش جریان بخش، اصلاح گر و سلامت ساز دارند، اظهار کرد: خبرنگاران  در مدیریت روانی و در مدیریت فکری و در شرایط بحرانی،نقش پررنگی داشته و در آشکار ساختن حقایق نقش موثری دارند، آنان رکن چهارم دموکراسی و طلایه‌داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام عنوان کرد: در همه برنامه ها از اصحاب رسانه استقبال می کنیم، هر جا نقدی سازنده در جهت پیشرفت و توسعه حوزه سلامت باشد بر دیده منت می‌گذاریم ولی انتظاری هم که از رسانه‌ها داریم این است که رسالت قلم را حفظ کنند و به گونه ای قلم بزنند که  رسالت خود را به جا آورند چرا  که اخلاق‌مداری و نقد دلسوزانه و انصاف از ویژگی‌های خبرنگاران است.
وی داشتن سواد رسانه‌ای و آگاهی به موضوعات حقوقی و قضایی، تلاش برای کشف حقیقت و بیان حقیقت به مردم اخلاق مداری و جایگاه مردمی را از ویژگی‌های خبرنگاران دانست و ادامه داد: به هر حال بحث دیگری هم که ما داریم ارتباط مسئولان با اصحاب رسانه است، ما به عنوان مسئولان و خادمان مردم باید ارتباطات تنگاتنگی داشته باشیم با و هر جایی اشکالی و ایرادی هست در زبان نقد با جان دل بپذیریم در جهتی که اصلاح گر و به نفع مردم و جامعه باشد تا حب و بغض شخصی یا مسائل قومی و قبیله ای، مسائل جناحی و سیاسی و خواسته های شخصی در مطلبی که درج می‌کنند نمود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه انتظار ما این است اخبار و اطلاعاتی که می دهند کمکی به حوزه اجتماعی، فرهنگی و سلامت باشد به وضعیت شهرستان چرام اشاره داشت و گفت: این شهرستان به تبع از استان و کشور و جهان درگیر بیماری منحوس کروناست، در شهرستان ما در موج اول و دوم انتشار داخل خانه نداشتیم و آن چیزی که بود افراد در اجتماع مبتلا می‌شدند ولی در حال حاضر هر عضو که مبتلا می‌شوند از اعضای خانواده است.
هدایت نیا ابراز کرد: اگر در خارج از خانه رعایت کنیم ولی در خانه رعایت نکنیم باعث بالاتر رفتن ابتلا می شویم چرا که در شهرستان در یک خانواده ۷ مورد مبتلا شده و دلیل آن رفت و آمدهای خانوادگی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل‌ها، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شرکت در مراسمات به خصوص مراسمات ترحیم و حتی مراسمات ترحیم افرادی که به علت کرونا فوت می کنند که این جای گلایه دارد از مردم  انتظار داریم وقتی می‌بینند در حوزه سلامت تاکید می شود،  پیام ارسال می‌شود که در مراسمات شرکت نکنید آن هم در مراسماتی که خود منشا کرونا هست یعنی بیمار به علت کرونا فوت کرده و احتمال اینکه از اطرافیان اقوامشان هم در این مراسم شرکت و مبتلا یا مشکوک به کرونا باشند ولی می‌بینیم جمعیت بالای ۲۰۰۰ نفر متاسفانه شرکت می‌کنند که این نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نیاز است که مردم پای کار بیایند.
وی تصریح کرد: هرجا که مردم پای کار آمدند نه فقط در حوزه سلامت بلکه همه حوزه ها موفق بوده اند مثل جنگ در زمان دفاع مقدس، حوزه بسیج مردمی وقتی پای کار آمدند نتایج خوبی در آن حوزه مشهود شد.
این مسئول با بیان این مطلب که کنترل و پیشگیری از کرونا بر  چهار اصل استوار است، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و تست سریع و با دقت و تشخیص افراد آلوده به کرونا ویروس را به عنوان این چهار اصل برشمرد و گفت: این چهار لایه مکمل همدیگر بوده و به تنهایی موثر نیستند و ترکیب آنها می تواند در پیشگیری و کنترل بیماری کمک بکند، مشکلی که شهرستان چرام دارد و ریشه یابی کردیم که بیشترین علت ابتلا به کرونا را باعث میشود، شرکت در مراسم و تجمعات و دیگری مراودات و رفت و آمدهای خانوادگی است یعنی از حوزه اجتماع به خانواده ها منتقل شده لست.
وی، افزود: جهت کنترل این بیماری بسیج همه بخش‌ها و جوامع و کسب اطمینان از اینکه به هر حال مسئولیت پذیری دارند و همه جامعه احساس مسئولیت کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در ادامه سخنان خود به ارائه آماری از بیماری کرونا در این شهرستان پرداخت و عنوان کرد: در چرام ۵۷۱ مورد مثبت داریم، تقریباً ۲۰۲۲ آزمایش تست انجام دادیم و از موارد مثبتی که در شهرستان چرام هست حدود ۶۰ درصد زنان و ۴۰ درصد مردان بوده اما در حال حاضر آمار روند افزایشی در مردان شده و توازن ایجاد شده یعنی مردان و زنان مساوی هستند.
وی خاطرنشان کرد: ۷۶ مورد از مواردی که داریم در شهر و ۲۰ درصد روستا، ۴ درصد خارج از شهرستان بوده، بیشترین گروه سنی درگیر ما در شهرستان گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ ساله است همچنین بیشترین گروهی که درگیر هستند از نظر سطح سواد قشر دانشگاهی هستند.
هدایت نیا با بیان اینکه کمترین گروه درگیر بوده تا ۹ سال است، متذکر شد: از ۱۰۰ درصد حدود ۳۳ درصد موارد مثبت ما کارکنان است که جای تامل دارد و باید ریشه یابی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار