نگین تاجی ضمن بیان برخی عملکرد آماری دستگاه تحت مدیریت خود اشاره ای هم به برنامه های کیفی ساز متناسب با سیاست های کلی دستگاه قضایی داشت.( در بخش اول این گزارش عملکرد اماری به نقل از رئیس دادگستری استان منتشر می شود )
کد خبر: ۹۰۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 15 October 2020
گزارشی از عملکرد یکساله دادگستری کهگیلویه و بویراحمد / (بخش اول گزارش آماری)
یک سال از انتصاب حسن نگین تاجی بر ریاست دادگستری کهگیلویه و بویراحمد می گذرد . از آنجایی که این انتصاب مصادف است با دوران ریاست حجت الاسلام ابراهیم‌ رئیسی بر قوه قضائیه ، بی شک انتظارات از دستگاه قضایی استان هماهنگی با سیاست ها و برنامه های مردم محور و فساد ستیز قاضی القضات ایران است.
تحلیل عملکرد نگین تاجی مستلزم دسترسی به برخی آمار یک ساله دادگستری استان است . بر همین اساس از رئیس دادگستری استان خواستار ارائه آمار و ارقام عملکرد یک ساله وی شدیم.
نگین تاجی ضمن بیان برخی عملکرد آماری دستگاه تحت مدیریت خود اشاره ای هم به برنامه های کیفی ساز متناسب با سیاست های کلی دستگاه قضایی داشت. (در بخش اول این گزارش عملکرد اماری به نقل از رئیس دادگستری استان منتشر می شود.) 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن نگین تاجی در خصوص عملکرد یک ساله خود مواردی را مطرح که در بخش اول ، عملکرد آماری دادگستری استان را عنوان کرد و اظهار داشت : کسب عملکرد ۱۷۹۱+ در مجموع واحد های قضایی استان طی مدت حضور یکساله مدیریت جدید دادگستری و در نتیجه افزایش ۸۰۷۵ مورد نسبت به مدت مشابه یکساله قبل (ارتقاء عملکرد از مقدار ۶۲۸۴- به مقدار ۱۷۹۱+ و در نتیجه افزایش ۸۰۷۵ موردی) را شاهد بوده ایم.
نگین تاجی افزود : در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، افزایش میزان خروجی پرونده در مجموع واحد های قضایی استان به میزان ۶۳۷۶ فقره را داشته ایم . (افزایش خروجی از تعداد ۱۴۵۰۹۷ فقره به ۱۵۱۴۷۳ فقره پرونده).
وی ادامه داد : قریب به ۹۲ درصد از پرونده های معوقه بدون ورود مجدد و بدون احتساب اجرای احکام(پرونده های قبل از 97/10/1 ) مشمول دستورالعمل رئیس قوه قضائیه.( کاهش تعداد پرونده های معوق از ۵۰۰۶ پرونده به ۴۱۷ پرونده) مختومه شده است.
گزارشی از عملکرد یکساله دادگستری کهگیلویه و بویراحمد / (بخش اول گزارش آماری)
قاضی القضات کهگیلویه و بویراحمد افزود : در این مدت یک سال قریب به ۷۲ درصد از پرونده های معوقه بدون ورود مجدد با احتساب اجرای احکام (پرونده های قبل از ۱/ ۷ / ۹۸ ) مشمول دستورالعمل رئیس محترم قوه قضائیه ، مختومه شده است که این به معنی کاهش تعداد پرونده های معوق از ۹۲۰۷ پرونده به ۲۶۱۵ پرونده است.
رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از ابلاغ ۹۴ درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیک خبر داد و افزود : دادگستری استان در این شاخص توانست رتبه سوم تا پنجم کشوری در طول این مدت را کسب کند ضمن اینکه در این مدت شاهد افزایش میزان ابلاغ الکترونیک از ۸۹ درصد به ۹۴ درصد و در نتیجه افزایش ۵ درصدی ابلاغ الکترونیک نسبت به مدت مشابه یکسال قبل بوده ایم.

نگین تاجی در خصوص برخی از عملکرد دوره یک ساله مدیریت خود به ارائه آماری پرداخت و گفت : در این مدت " افزایش تعداد ۷۷۵۲۳۴ امتیاز عملکرد اداری و قضایی ، افزایش ۱۵ درصدی در راستای استفاده بهینه از فناوری های نوین ، کسب رتبه های اول تا سوم کشوری دادسراهای استان در رابطه با میانگین خروجی ۱۵۰ پرونده به ازای هر شعبه در طول این مدت و در نتیجه کسب عملکرد ۱۰۰۱+ در پایان مرداد ماه ۹۹ و افزایش ۷۸ درصدی عملکرد نسبت به مدت مشابه یکسال قبل ، کسب رتبه اول کشوری از منظر کمترین میزان مانده پرونده به ازای هر شعبه در دادگاه انقلاب استان ، کسب رتبه پنجم کشوری از نظر کمترین میزان مانده پرونده به ازای هر شعبه در شعب تجدید نظر و دادگاه کیفری یک استان " از جمله اقدامات دادگستری استان بوده است .

گزارشی از عملکرد یکساله دادگستری کهگیلویه و بویراحمد / (بخش اول گزارش آماری)

نگین تاجی ، افزایش میانگین خروجی در دادگاه های کیفری ۲ مرکز استان به قریب ۲۰۰ فقره پرونده به ازای هرشعبه ، افزایش میانگین خروجی دادگاه های حقوقی به قریب ۱۵۰ فقره پرونده به ازای هرشعبه ، افزایش میانگین خروجی دادگاه های تجدید نظر استان به ۱۸۰ فقره پرونده به ازای هرشعبه ، افزایش میزان خروجی پرونده در دادگاه های تجدید نظر استان به میزان ۲۰۵۶ فقره پرونده و درنتیجه افزایش ۱۹ درصدی مختومه را از دیگر عملکرد آماری در مدت حضور یکساله رییس کل جدید دادگستری استان نسبت به مدت مشابه یکساله قبل عنوان کرد.
وی در ادامه به کتابخانه دادگستری با ۴ الی ۵ هزار جلد کتاب، اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزار جلد کتاب در حوزه های تربیتی و سایر کتاب های حقوقی وجود دارد.
نگین تاجی در خصوص نشست های قضایی و علمی  برای رسیدگی به ابهامات پرونده توضیحاتی ارائه داد و گفت:  با وجود کرونا به اندازه چند سال گذشته این نشست های علمی تشکیل شده و از جدیدترین نظریات و آرای حقوقی استفاده می شود.
وی به سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۰ کارخانه از تعطیلی آنها جلوگیری شد.
رئیس دادگستری استان در بخش پایانی گزارش عملکردی آماری از فعالیت های یک ساله خود گفت  : در راستای عملیات مربوط به آرشیو الکترونیک در این مدت ، تعداد ۴۸۸۳۳ پرونده مورد بررسی مجدد ، تعداد ۴۱۷۲۶ پرونده رفع ایراد شده، تعداد ۳۷۹۳۰ مورد ثبت سیستم، تعداد ۱۵۲۵۱ پرونده پالایش و تعداد ۸۴۶۴۵ مورد اسکن پرونده صورت گرفته است. 
توضیح تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در گزارش عملکرد فوق آمده است صحبت های رئیس دادگستری استان در بخش آماری است که در بخش های بعد سعی می شود ضمن بیان عملکرد کیفی سازی دادگستری استان ، برخی موارد مطرح شده به صورت تحلیلی منتشر شود که در این خصوص در صورت وجود نقد بر ان ها تابناک کهگیلویه و بویراحمد خود را ملزم به انتشار نظر منتقدین می داند و اطمینان دارد مسئولین دادگستری از انتقادات منصفانه و آگاهی بخش ، استقبال خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار