کد خبر: ۹۰۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶ 14 October 2020

تاسیس کانون داوری در استان کهگیلویه و بویراحمد نقطه عطفی در کاهش اطاله دادرسی و البته اشتغال فارغ التحصیلان حقوق است
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه با هیئت مدیره کانون داوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : اهمیت کانون داوری و اقداماتی که در راستای داوری قانونی و صدور آراء داوری صورت می گیرد بر مردم پوشیده مانده است و لذا هیئت‌مدیره کانون باید پس از ثبت اساسنامه و جذب اعضای داور در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد، اطلاع ‌رسانی دقیق و جامعی به مردم در رسانه ها انجام دهند.
حسن نگین تاجی در حاشیه جلسه دوم هیئت مدیره کانون داوری استان که از نهاد های جدید تاسیس حقوقی در استان است و می تواند نقش بسیار موثری در تشکیل قراردادها و رسیدگی شبه قضایی به اختلافات مردم داشته باشد گفت با توجه به سطح بالای فارغ التحصیلان حقوق در استان کهگیلویه و بویراحمد و اینکه این فارغ التحصیلان می توانند در صورتیکه مدرک داوری داشته و عضو کانون داوری استان باشند در اختلافات به عنوان داور انتخاب و نهایتا هم به طرفین دعوا خدمت نموده و هم دستگاه قضایی را در رسیدگی به پرونده ها مطابق قانون یاری نمایند.
وی افزود وجود سه اتاق داوری بازرگانی، تعاون و اصناف در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بسیار گران قیمت و بالایی است که بتوان حداقل ۴۰ درصد از دعاوی بین اصناف تحت شمول این اتاقهای داوری را در خود آنها رسیدگی نمود. این کار باعث رونق و رضایتمندی می شود چرا که هم دعاوی در کمترین زمان ممکن، با کمترین هزینه مادی رسیدگی می شود و هم به لحاظ تخصصی بودن رسیدگی و اطلاعات تخصصی اعضای این اتاق ها از ذات دعاوی و اختلافات و ماهیت مشاغل و اعمال حقوقی طرفین قراردادها کیفیت رسیدگی بالایی خواهند داشت.
در این جلسه معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان که روند قانونی تشکیل و اموزش نهادها و موسسات داوری و النهایه ایجاد و تاسیس کانون داوری استان در معاونت تحت مدیریتش صورت گرفته به بیان اقدامات انجام گرفته، مقررات و جزئیات اساسنامه کانون پرداخت.
شایان ذکر است در این جلسه تصمیماتی برای نحوه جذب داوطلبان نهادها و موسسات داوری و نیز جذب داوران فردی اتخاذ گردید که بزودی توسط دبیرخانه کانون داوری استان و به وسیله رسانه ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار